اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین:

طرح جامع منطقه نمونه گردشگری زرشک و کامان تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در جلسه کارگروه گردشگری ‌کلیات طرح جامع منطقه نمونه گردشگری زرشک و کامان به تصویب رسید.

طرح جامع منطقه نمونه گردشگری زرشک و کامان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند، اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک از مصوبات دوره نخست سفر هیئت دولت است که مطالعات آن توسط مشاور به انجام رسیده و قابلیت‌های منحصربه فرد منطقه در قالب‌های مشخص و منسجم دارای برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف شده است.

وی با اشاره به این طرح افزود: بر اساس طرح اولیه یک‌هزار هکتار از اراضی کامان و زرشک در منطقه نمونه گردشگری تعریف شده و فاز نخست آن 350 هکتار است که برای مقصد گردشگر طبقه‌بندی و به صورت فرا منطقه‌ای به آن پرداخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک در 18 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی و تنوع زیست محیطی دارای ظرفیت‌های منحصربه‌فرد بوده و علاوه بر ایجاد محل‌های تفریحی اقامتی، قابلیت‌های ورزشی بسیاری دارد که نه تنها در تابستان بلکه در فصول سرد سال نیز می‌تواند مکانی برای جذب گردشگران باشد و امیدواریم با همراهی مدیران ارشد استان قزوین و بخش خصوصی بتوانیم زیرساخت‌های مناسبی برای رفاه هموطنان فراهم کنیم.

در این جلسه که به ریاست مجید نادری معاون برنامه‌ریزی استانداری و جمعی از مسئولان برگزار شد با تصویب کلیات طرح جامع گردشگری منطقه نمونه کامان و زرشک مقرر شد، سرمایه‌گذار نسبت به تهیه طرح تفصیلی اقدام و کمیته‌ای با حضور رؤسای سازمان‌های راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری، جهاد کشاورزی، محیط زیست و میراث فرهنگی تشکیل تا بعد از بررسی طرح به کارگروه زیر بنایی ارایه شود.

در این جلسه مصوب شد از اعتبارات در اختیار سازمان میراث فرهنگی کشور برای تکمیل و مرمت سرای‌سعدالسلطنه استفاده شود و همچنین در جلسه کارگروه گردشگری پس از ارایه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک توسط گروه مشاور سامان کلیات این طرح به تصویب اعضای کارگروه رسید.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول