اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس خبر داد:

پیوستن اندریه و آسور به مناطق روستایی هدف گردشگری

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از پیوستن اندریه و آسور به مناطق روستایی هدف گردشگری در شهرستان‏ فیروزکوه خبر داد.

پیوستن اندریه و آسور به مناطق روستایی هدف گردشگری
شاهرخ رامین امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: برای توسعه پایدار در مناطق روستایی، نیازمند ادامه راهی مستحکم هستیم.
وی ادامه داد: در هر زمانی که مردم حضوری پررنگ‏تر از خود نشان داده‏اند، قدم‏های موثرتری پیرامون نیل به این هدف بزرگ برداشته شده است.
رامین با اشاره به مراحل اجرای طرح روستاهای هدف گردشگری خاطرنشان کرد: گام نخست پیرامون اجرای طرح هدف روستاهای گردشگری، آموزش مردم است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گام بعدی ایجاد بسترهای فیزیکی در معابر داخلی و اماکن همگانی مناطق روستایی است.
وی افزود: این مهم باید با تکیه بر فرهنگ غنی این نواحی در شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه و ایجاد سنگ‏فرش در معابر با استفاده از مصالح بومی محقق شود.
رامین ادامه داد: ارائه سند مالکیت برای تمام واحدهای مسکونی روستایی و تخصیص تسهیلات مالی به این اسناد به عنوان وثیقه بانکی، گام بعدی در اجرای طرح مناطق روستای هدف گردشگری محسوب می‏شود.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گام بعدی، استحکام‏دهی به بناها و واحدهای مسکونی مناطق روستایی، البته به شرط حفظ ظاهر سنتی و کاه‌گلی این اماکن با دریافت وام مقاوم‏سازی 12 میلیون تومانی است.
وی پیرامون راهکارهای بازپرداخت وام‏های دریافتی توسط روستائیان خاطرنشان کرد: برای بازپرداخت وام‏های دریافتی جهت اجرای طرح‏های مناطق روستایی هدف گردشگری توسط مردم باید بخش توریسم همراه با رعایت ضوابط اعتقادی اهالی تعریف شود و توسعه یابد.
 
* لمس طبیعت زنده توسط گردشگران
رامین از لمس طبیعت زنده توسط گردشگران در مناطق روستایی هدف گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه خبر داد و افزود: از جمله برنامه‏های پیش‏بینی شده در مناطق روستایی هدف گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه، لمس طبیعت بکر از طریق ارائه آموزش‏های نحوه زندگی روستایی به شهرنشینان است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح، شهروندان با دوری از زندگی پرمشغله شهری، با کمک اهالی روستایی دوره‏های آموزشی مهارت‏های زندگی روستایی نظیر گیاه‏شناسی دارویی و طبخ نان سنتی و ... را تجربه کرده و این آموزش‏ها را فرا می‏گیرند.
وی تصریح کرد: علاوه بر این، مبانی فکری و اعتقادی ناب، پاک و مقدس اهالی روستایی همچون اقامه نماز جماعت به موقع پس از اذان، آیین‏های ملی و مذهبی متنوع، تعزیه‏خوانی و ... همگی انگیزه‏ای مضاعف جهت تبلیغ سنن زیبای روستایی شمرده می‏شود.
رامین ادامه داد: در این میان دو روستای اندریه و آسور از بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه نیز همچون سایر مناطق روستایی هدف گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه به قطار اجرای این پروژه ملحق شدند.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزوده شدن این دو منطقه روستایی به روستاهای لزور در فیروزکوه، زیارت در کیلان و جورد در رودهن با همیاری و همکاری مسئولان و مردم اسباب شتاب بیشتر پروژه‏های هدف گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه را فراهم می‌کند.  
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول