اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سینما جوان سنندج اعلام کرد:

ساخت مستند 13 روستای گردشگری کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست سینما جوان سنندج از ساخت و تولید مجموعه مستند روستاهای گردشگری استان کردستان به تهیه کنندگی و کارگردانی برهان احمدی از فیلمسازان سنندجی خبر داد.

ساخت مستند 13 روستای گردشگری کردستان
سیروس ثنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این مجموعه مستند با همکاری فیلمسازان سنندجی برای شبکه سراسری خبر ساخته شده است.
وی افزود: این مجموعه به بررسی سیزده روستای منتخب استان کردستان از لحاظ تاریخ، جغرافیا، زبان و لهجه، موسیقی، بافت معماری، آثارتاریخی، رسومات کهن، صنایع دستی، جذابیت‌های طبیعی و سایر موارد در این روستاها می‌پردازد.
سرپرست سینما جوان سنندج هدف از ساخت این مجموعه را ترویج و رونق صنعت پردرآمد توریسم در استان کردستان و شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های غنی نقاط مختلف کردنشین به اقوام دیگر و علاقه‌مندان به گردشگری در داخل وخارج از ایران عنوان کرد.
ثنایی روستاهای تصویربرداری شده را دولاب، تنگیسر، نوره، نگل، اورامان تخت، هجیج، پالنگان، دیوزناو، آرمرده، نجنه علیا، صلوات آباد و قم‌چقای بیجار ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: تصویربرداری این مجموعه توسط حشمت نارنجی صورت گرفته و این فیلم هم‌اکنون در مرحله تدوین و صداگذاری بوده و تا چند ماه آینده به روی آنتن شبکه خبرخواهد رفت.

* موفقیت فیلم مستند ارتفاع امید در جشن خانه سینمای ایران 
سرپرست سینما جوان سنندج گفت: فیلم مستند ارتفاع امید در جشن خانه سینمای ایران نامزد دریافت دو تندیس شد.
ثنایی افزود: فیلم مستند ارتفاع امید که به سفارش سیمای استان‌ها برای پخش در سیمای مرکز کردستان تهیه و تولید شده است، از میان 335 اثر راه یافته به پانزدهمین جشن خانه سینمای ایران به عنوان یکی از 28 اثر برتر به بخش مسابقه راه یافت. 
وی اضافه کرد: این فیلم مستند روایت شوریدگی وتلاش و کوشش مردمان هورامان برای آباد کردن سرزمینشان است که به کارگردانی کیوان مجیدی و تهیه کنندگی سیروان مظهری و تصویربرداری حشمت نارنجی و محمد نوری به روایت تصویر در آمده است.    
به گفته سرپرست سینما جوان سنندج، فیلم مستند ارتفاع امید در پانزدهمین جشن خانه سینما کاندیدای دریافت تندیس در دو بخش بهترین کارگردانی و تصویربرداری شد.
با تشخیص داوران مطرح ایرانی همچون محمود مهرآور، خسرو دهقان، ایرج افشار، حسین مهکام و کامران ملکی از سوی کانون فیلمنامه نویسان برای داوری رسته فیلمنامه نویسی معرفی می‌شوند و به استناد تبصره یک ماده یک آئین نامه پانزدهمین جشن سینمای ایران در صورت لزوم با تشخیص این داوران علاوه بر تندیس شایستگی فیلمنامه اصلی به فیلمنامه اقتباسی سینمای ایران نیز تندیس شایستگی داده می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول