اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

در رویارویی با مشکلات به نماز پناه ببرید

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: همانند حضرت علی (ع) که در مشکلاتشان نماز را اقامه می‌کردند، آحاد جامعه هم در موقع رویارویی با مشکلات به نماز پناه ببرند.

در رویارویی با مشکلات به نماز پناه ببرید

حجت‌الاسلام علی قابل امروز به مناسبت شهادت امام علی (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: آحاد جامعه باید در هنگام نماز خواندن فقط به پروردگارشان توجه کنند و از توجه و فکر کردن به مسایل دیگر خودداری کنند تا بتوانند نماز شایسته‌ای را ادا کنند.

قابل با اشاره به اینکه تیری به پای امام علی (ع) اصابت کرد بود، اذعان کرد: نماز خواندن این امام بزرگوار بسیار خالصانه و فقط برای خداوند متعال بود و برای اینکه ایشان دردی احساس نکنند این تیر را در هنگام ادای نماز از پای ایشان بیرون کشیدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: امام علی (ع) به قدری غرق در عبادت کردن و راز و نیاز با پروردگار متعال بودند که درد تیر را حس نکردند که این مطلب بیانگر عبادت خالصانه این امام بزرگوار است.

قابل با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه "هر مشکلی برای شما پیش آمد از صبر و نماز بهره بگیرید"، خاطرنشان کرد: هنگامی که مشکلی برای امام علی (ع) پیش می‌آمد بلافاصله نماز می‌خواندند تا بتوانند با توکل کردن به خداوند متعال آن مشکل را برطرف کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: آحاد جامعه نیر می‌توانند برای حل مشکلات زندگی نماز بخوانند تا با آرامش قلبی و توکل به خداوند متعال بهتر مشکلاتشان را برطرف کنند.

وی یادآور شد: امام علی (ع) در تمام مراحل زندگی برای دفاع از اسلام در برابر دشمنان ایستادند تا بتوانند احکام اسلامی را بین مسلمانان اجرا شود و برای تحقق این امر تلاش و همت مضاعفی کردند.

امام علی (ع) در هر شرایطی به محرومان کمک می‌کردند

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) اموال خود را به مستمندان و فقرا انفاق می‌کردند، بیان کرد: فردی در میدان جنگ از این امام بزرگوار تقاضای شمشیرشان را کردند و ایشان بلافاصله شمشیرشان را به آن فرد دادند که این مطلب بیانگر بخشندگی ایشان است که حتی در میدان جنگ به درخواست مستمندان جواب رد نمی‌دادند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام علی (ع) در همه مراحل زندگی در هر شرایطی به مستمندان کمک می‌کردند، بیان کرد: آحاد جامعه نیز باید با  الگوگیری از اعمال و رفتار امام علی (ع) به نیازمندان جامعه کمک کنند.

اقشار مختلف جامعه به فراگیری علم مصمم‌تر باشند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امام علی (ع) از علم بی‌نظیری برخوردار بودند، اظهار کرد: این امام بزرگوار شاگردان بسیاری را تربیت می‌کردند که آنان در علم فراوان این امام رئوف مبهوت می‌شدند.

قابل با اشاره به سخنانی از امام علی (ع) که به شاگردانشان می‌فرمودند از آن چه در زمین و آسمان است از من بپرسید چراکه من به علم راه‌های آسمان آشناتر از زمین هستم، گفت: این امام بزرگوار آگاهی کاملی در همه زمینه‌ها از جمله فلسفه و فقهی داشتند و شاگردانشان از این علم ایشان استفاده مطلوبی برای تقویت ایمان و دانش خودشان می‌کردند.

وی با بیان اینکه اساتید و معلمان علم را به نحو مطلوبی به شاگردانشان یاد دهند، اذعان کرد: باید همه اقشار مختلف جامعه به فراگیری علم مصمم‌تر باشند تا بتوانند با بهره‌گیری از علم، ایمان و دانش خود را ارتقا دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: آحاد جامعه می‌توانند با الگوگیری از نحوه نماز خواندن امام علی (ع) و تقویت ایمان و تقوا نماز خالصانه را بجا آورند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول