اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

عاشق علی (ع) باید با نماز شب مأنوس باشد

خبرگزاری فارس:‌ عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسی که دم از عشق به مولا امیرالمؤمنین (ع) بزند باید با نماز شب مأنوس باشد.

عاشق علی (ع) باید با نماز شب مأنوس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید احمد خاتمی سحرگاه امروز در مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر حضرت معصومه (ع) از امام علی (ع) به عنوان تجسم ایمان، ایثار، عدالت، جهاد، فداکاری در راه خدا و ... یاد کرد.

وی با بیان اینکه زبان از بیان اوصاف امیرالمؤمنین (ع) عاجز است اظهار داشت: اگر بخواهیم تمام مناقب مولا را در یک جمله کلیدی خلاصه کنیم آن جمله این است علی عاشق بی‌قرار حق بود و تمام فضائل و مناقب مولا را در این عنوان می‌توان گنجاند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امیرالمؤمنین (ع) را تجسم آیه دوم سوره انفال دانست خاطر نشان کرد: عشق مولا عشق شعاری نبود بلکه در تمام زندگی مولا خودش را نشان می‌داد.

وی تصریح کرد: آنان که می‌خواهند علوی زندگی کنند باید عطر مولا علی در زندگی‌ آنها پراکنده باشد و باید بدانند این عطر با عشق به خدا به جانشان خواهد رسید.

خاتمی به تبیین جلوه‌های عشق به خدا در سیره مولا علی پرداخت یادآور شد: نخستین جلوه عشق بی‌قرار مولا به خداوند عشق آن حضرت به نماز به ویژه نماز اول وقت بود.

وی در تشریح عشق امام علی (ع) به نماز به روایتی اشاره کرد و گفت: ابن عباس می‌گوید در جنگ صفین دیدم مولا علی (ع) به آسمان نگاه می‌کند گفتم آقا چرا به آسمان نگاه می‌کنید، فرمود می‌خواهم ببینم وقت نماز ظهر شده است یا نه، ابن‌عباس می‌گوید گفتم آقا گرفتار جنگیم شما می‌گویید نماز ظهر، امام فرمود: جنگ ما به خاطر نماز است.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: امام علی(ع) فرمود از زمانی که از پیامبر شنیدم نماز شب مایه نورانیت است، هیچ‌گاه نماز شبم ترک نشد.

وی تاکید کرد: اگر کسی دم از عشق به مولا بزند اما با نماز شب مأنوس نباشد این بی‌مهری نسبت به خدا است.

خاتمی در ادامه عشق امام علی (ع) به نماز ابراز داشت: تیری به پای مولا علی اصابت کرد، تیر به گونه‌ای بود که نشد این تیر را از پای مولا در بیاورند حضرت زهرا فرمود، در حال نماز این تیر را از پای امیرالمؤمنین در بیاورید، مولا وقت نماز از خود بی‌خود می‌شود، متوجه نمی‌شود که تیر را از پایش در می‌آورند به حرف فاطمه زهرا (س) عمل کردند و در حال نماز تیر را از پای حضرت علی (ع) بیرون کشیدند.

وی تاکید کرد: آن کس که عاشق حق است باید علی‌وار بلندترین جایگاه در زندگی‌اش نماز داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دعا را دومین جلوه عشق مولا به خداوند دانست و گفت: 199 دعا از حضرت در عرصه‌های مختلف زندگی نقل شده است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید خدا به شما اعتماد کند باید دعا کنید، تصریح کرد: با دعا به ویژه در سحرگاه‌های ماه مبارک رمضان انس بگیرید.

خاتمی سه شب قدر را ظرف دعا دانست و گفت:‌ در این سه شب که قلب ماه مبارک رمضان است تمام درهای رحمت خدا باز است.

وی تاکید کرد: همه کسانی که شب‌های قدر در مراسم احیا شرکت می‌کنند دعوت‌نامه از علی (ع) و از خدای علی دارند.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول