اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز همدان خبر داد

15 مهر آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره فرهنگی نماز

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: جشنواره فرهنگی - هنری نماز در همدان در هفت بخش برگزار می‌شود که مهلت ارسال آثار تا 15 مهر ماه است.

15 مهر آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره فرهنگی نماز

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از آغاز فراخوان دومین جشنواره ملی فرهنگی- هنری نماز خبر داد و افزود: با الهام از پیام رهبری در ستاد اقامه نماز در راستای اشاعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ نورانی نماز و ایجاد فضای دینی مناسب ستاد اقامه نماز استان همدان اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

وی تصریح کرد: به منظور استفاده از زبان هنر در القای مفاهیم دینی به ویژه نماز و تشویق هنرمندان به خلق آثار و تولیدات فاخر هنری جشنواره فرهنگی ـ هنری با محوریت نماز برای دومین بار در همدان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به محورهای اصلی این جشنواره یادآور شد: نگاه متعهدانه و هنرمندانه به امر مقدس نماز در راستای اشاعه این فریضه مقدس در بین نسل نو، الگوسازی برای نسل جدید با معرفی نماز به عنوان بالاترین مظهر عبودیت، تولید آثار فاخر هنری توسط هنرمندان با رویکرد نماز و شناسایی استعدادهای ادبی و هنری برای صیانت از سرمایه‌های علمی و هنری در خلق آثار دینی محورهای این جشنواره است.

وی بیان داشت: در این جشنواره علاقمندان می‌توانند در هفت بخش داستان کوتاه، خاطره‌نویسی، فیلمنامه نویسی، پویانمایی، فیلم 100 ثانیه‌ای و فیلم کوتاه آثار خود ارائه و در جشنواره حضور یابند.

حسنی‌حلم آخرین مهلت ارسال آثار را 15 مهر ماه دانست و گفت: اعلام نتایج آثار نیمه اول آبان ماه است و از برگزیدگان در نیمه دوم آبان ماه تجلیل می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان به جوایز مشخص شده این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: در دو بخش فیلم کوتاه و پویانمایی لوح افتخار و تندیس جشنواره و مبالغ 30 میلیون ریال برای نفر نخست، 25 میلیون ریال به نفر دوم و 20 میلیون ریال به برگزیده سوم تعلق می‌گیرد.

وی بیان داشت: برای فیلم 100 ثانیه‌ای لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال برای برگزیده نخست، 15 میلیون ریال برای نفر دوم و 10 میلیون ریال برای نفر سوم برگزیده جشنواره اهدا می‌شود.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه افراد در دو بخش خاطره‌نویسی و داستان کوتاه می‌توانند با دو اثر شرکت کنند، اضافه کرد: در بخش خاطره‌نویسی و داستان کوتاه نیز به نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبلغ 3 میلیون ریال، 2 میلیون و 500 ریال و 5 میلیون ریال به همراه لوح افتخار و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش فیلمنامه‌نویسی باید از عناصر دراماتیک و هنرمندانه استفاده شود، گفت: در این بخش نیز جوایزی به مبلغ 10 میلیون ریال، 8 میلیون ریال و 6 میلیون ریال به نفرات اول تا سوم به همراه لوح افتخار و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان در پایان سخنانش اذعان داشت: امسال برای دومین بار همدان میزبان هنرمندان کشور است تا دومین جشنواره نماز را که خود آن را ابداع کرده است، برگزار کند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول