اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش عنوان کرد

تازگی آثار، ویژگی قابل توجه در جشنواره نماز و نیایش

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین با تاکید بر ضرورت تازگی تولید آثار ارسالی گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره باید پس از فروردین 87 تولید شده باشد.

تازگی آثار، ویژگی قابل توجه در جشنواره نماز و نیایش

علی بیطرفان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با تبیین برخی مقررات شرکت در جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین اظهار کرد: پنجمین جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین در سه بخش مسابقه، خارج از مسابقه و نمایش ویژه برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش مسابقه این جشنواره در دو بخش با موضوعات اعلام شده تا 110 ثانیه و بخش آزاد انجام می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین با بیان اینکه در بخش خارج از مسابقه فیلم‌هاى این بخش هم‌پایه‌ آثار بخش مسابقه هستند بیان کرد: این فیلم‌ها به دلیل مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضویت یکى از سازندگان در هیئت داورى، تکمیل شدن ظرفیت مورد نظر در بخش مسابقه و یا به درخواست سازنده اثر در این بخش به نمایش در مى‌آید.

بیطرفان به تبیین بخش نمایش ویژه اشاره و تصریح کرد: این بخش غیر رقابتى برای فراهم کردن عرصه‌اى براى تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه مناسب براى ارزیابى جایگاه آثار ایرانى در قیاس با آثار سایر کشورها شکل گرفته است.

وی با اشاره به اجرای فیلم‌هایی غیر از آثار ارسالی به جشنواره سراسری نماز و نیایش اضافه کرد: گزیده‌اى از آثار داخلى و خارجى در بخش ویژه برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین ادامه داد: در این بخش دو فیلم بلند معنایى و محتوایى و گزیده آثار با عنوان حدیث مقاومت (مقاومت مردم مسلمان در بیدارى اسلامى) به نمایش در خواهد آمد.

وی با اشاره به بخش جنبى این جشنواره بیان کرد: در بخش جنبى جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین نشست‌هاى تخصصى با حضور استادان و هنرمندان در کارگاه‌هاى آموزشى برگزار می‌شود.

بیطرفان به بیان برخی مقررات خاص در بخش فیلم پرداخت و تصریح کرد: حداکثر زمان فیلم‌ها براى آثار مستند 40 دقیقه و براى فیلم‌هاى داستانى، تجربى و پویانمایى 30 دقیقه و براى بخش دوم حداکثر تا 110 ثانیه است.

وی اضافه کرد: قطع آثار ارسالی به جشنواره آزاد است و بر اساس فرم تقاضاى شرکت پذیرفته می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین بر تازگی آثار ارسالی تاکید کرد و گفت: باید تاریخ تولید آثار ارسالی پس از فروردین 1387 باشد.

وی با تاکید بر اینکه فیلم‌ها نباید در چهارمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین شرکت داده شده باشد تصریح کرد: آثار ارسالی برای بخش تا 110 ثانیه باید از تاریخ فروردین 1380 به بعد تولید شده باشد.

بیطرفان بیان کرد: آثار ارسالی از نظر تعداد محدودیتی ندارد ولی لازم است بر روى هر نوار ویدئو و یا لوح فشرده فقط یک فیلم ضبط شود.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش با تاکید بر اینکه ثبت‌نام برای شرکت در جشنواره به صورت آنلاین انجام می‌شود تصریح کرد: شرکت‌کنندگان باید فرم درخواست شرکت در جشنواره را به شکل اینترنتى تکمیل و عکس کارگردان را به آن ضمیمه کنند.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که به دفتر دبیرخانه ارسال می‌شود باید در قالب DVD و با فرمت AVI باشد.

بیطرفان بر ضرورت ارسال فیلم‌های استاندارد تاکید کرد وگفت: فیلم‌هایى که استانداردهاى فنى و کیفیت نمایش نداشته باشند از بخش مسابقه حذف مى‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: دفاتر انجمن و سازمان‌هایى که بیش از یک فیلم براى بخش مسابقه ارسال مى‌کنند باید فیلم‌ها را بر اساس قالب (داستانى، مستند، پویانمایى) به صورت جداگانه ارسال کنند، در غیر این صورت آثار مذکور از مرحله‌ بازبینى حذف خواهند شد.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین از علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.yic.ir مراجعه کرده و آثار خود را به دفتر دبیرخانه به آدرس قم، خیابان دورشهر(شهید فاطمى)، نبش کوى پنج، پلاک 95 ارسال کنند.

وی مهلت ارسال آثار را تا 10 آبان ‌ماه عنوان و تصریح کرد: آثار ارسالی 10 روز پس از زمان یاد شده مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن تا اول آذر اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول