اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امنیتی استاندار خراسان رضوی:

دامن زدن به بی اعتمادی‌ها منفی‌ترین کارکرد رسانه است

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی سیاسی استاندار خراسان‌رضوی گفت: دامن زدن به بی‌اعتمادی‌ها از مهم‌ترین تهدیدها در راستای کارکرد منفی رسانه‌ها برشمرده می‌شود.

دامن زدن به بی اعتمادی‌ها منفی‌ترین کارکرد رسانه است

به گزارش فارس از مشهد، محمد غفاری معاون امنیتی سیاسی استاندار خراسان‌رضوی در نشست مطبوعاتی در دانشکده خبر مشهد، اظهار داشت: اصحاب رسانه به منزله تاثیرگذارترین قشر مردم در راستای توسعه کشور است.

وی افزود: رسانه‌ها چه به شکل دیداری و شنیداری، شفاهی و مکتوب، مدرن و سنتی دارای کارکردهای مشترکی است که از جمله کارکردهای مثبت آن می‌توان به نظارت بر محیط، انتقال دیدگاه‌ها و ایده‌ها از مردم به دولت و بالعکس، نظارت، فرهنگ سازی و آموزش می‌توان اشاره کرد.

غفاری افزود: کارکردهای مثبت رسانه‌ها می‌تواند در حیطه دین، سنت‌ها و باورهای اعتقادی و اشاعه تمدن چندین هزار ساله ایران اسلامی را تعمیق دهد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در حرکت‌های بزرگ مردمی گفت: اعتماد دو سویه ملت و دولت به رسانه سبب تشویق و ترغیب مردم در مشارکت حرکت‌های مردمی چون انتخابات و عینیت بخشی به اتحاد ایران اسلامی در مقابل دشمنان اسلام و ایران است.

غفاری با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر قطب رسانه‌ای شرق کشور تاکید کرد: شرق کشور یکی از قطب‌های قوی رسانه‌ای کشور است، صدا و سیمای شبانه‌روزی و همچنین وجود روزنامه‌های سراسری، نشان از روند صعودی فعالیت‌های رسانه‌ای خرسان‌رضوی دارد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که قطب‌های فردی رسانه‌ای در شهرستان‌های شرقی کشور چون سبزوار، نیشابور، خواف و غیره در قالب نشریات دانشجویی، محلی، گاهنامه‌ها فعالیت می‌کنند؛ آموزش تخصصی و جامع در جهت مسیر دهی مثبت به آنها امری ضروری است.

معاون امنیتی سیاسی استاندار خراسان‌رضوی در ارتباط با نقش دانشکده خبر مشهد در امر بسترسازی صحیح آموزش گفت:دانشکده خبر مشهد در یک سال گذشته رشد چشمگیری در زمینه افزایش ظرفیت دانشجو داشته است.

غفاری خاطرنشان کرد: کمک به غنی‌سازی هرچه بیشتر دانشکده در مسیر علمی گامی در راستای پیشرفت و توسعه رسانه استانی و نهایت کشوری است.

وی ادامه داد: تثبیت موقعیت مکانی و رسیدگی به ایجاد و گسترش بخش آموزش‌های آزاد دانشکده خبر مشهد از مواردی است که با برنامه‌ریزی مدون و نظام‌مند و تعامل دانشکده با بخش‌های اجرایی لازم الاجراست.

در ادامه جلسه سید جواد موسویان مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی در این راستا گفت: معادل واژه رسانه در ادبیات ایرانی و اسلامی، ظرفیت عظیم تبلیغ و رساندن پیام را متذکر می‌شود.

وی افزود: عرصه رسانه و خبرنگاری باید در راستای تعالی باشد و مدیریت کنترل اخلاق اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از مهم‌ترین عملکردهای این عرصه است.

موسویان با اشاره به جنگ‌های تبلیغاتی و عملیات روانی دشمنان اسلام و ایران اسلامی یادآور شد: نیاز فعلی جامعه پرورش خبرنگار و اصحاب رسانه با تراز عظیم انقلاب اسلامی است.

همچنین رشید مدیرکل سیاسی استاندار خراسان‌رضوی گفت:در عصر حاضر و با ظهور پدیده جهانی شدن سرعت اخبار و اطلاعات زمان و مکان را درمی‌نوردد و اصحاب رسانه باید به این امر دقت داشته باشند که صحت، درستی و دقت فدای سرعت در انتشار اخبار نشود.

وی در پایان با اشاره به  هجمه فرهنگی در عصر حاضر قوت خبرنگاران را در امر جنگهای تبلیغاتی و عملیات روانی امری اساسی و مهم دانست.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول