اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

رسانه‌ها می‌توانند تفکر اهدای کتاب را در جامعه شکل دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها می‌توانند اقشار مختلف مردم را برای اهدای کتاب ترغیب کرده و این تفکر را در جامعه نهادینه کنند.

رسانه‌ها می‌توانند تفکر اهدای کتاب را در جامعه شکل دهند

علی فیروز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اینکه فرا رسیدن روز خبرنگار را به فعالان این عرصه تبریک گفت، اظهار داشت: در سال 1390 بیش از 149 هزار جلد کتاب برای کتابخانه‌های عمومی مناطق مختلف استان تامین شد که از این تعداد 25 هزار جلد کتاب اهدایی قشر فرهنگی جامعه است.

وی به اجرای طرح کتاب من در استان همگام با سایر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: تعدادی از کتب تهیه شده در سال گذشته، از طریق اجرای طرح "کتاب من" تامین شد به طوری که طبق درخواست و نیاز اعضای کتابخانه نسبت به خریداری آنها همت شد.

فیروز با اظهار به خرید 23 هزار جلد کتاب از محل اعتبارات فرهنگی افزود: در خریداری و تامین کتب تلاش‌ شد نیازها، سلایق و خواسته‌های جامعه هدف به طور کامل مورد توجه قرار گیرد تا اعضای کتابخانه در مراجعه به این مراکز نسبت به امانت بردن کتاب مورد نیاز خود موفق شوند.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به ایجاد بخش گذشته‌نگر در کتابخانه علامه طباطبایی بیان داشت: این بخش حاوی روزنامه‌‌های دوران قبل و بعد از انقلاب همچنین روزنامه‌های بحبوحه انقلاب اسلامی است به طوری که دانشجویان، محققان و اساتید دانشگاهی برای مطالعه این نشریات می‌توانند به کتابخانه مراجعه کنند.

فیروز با اشاره به اینکه در ایام تحصیل هر سال طرح "یک روز در کتابخانه" برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود اظهار داشت: برای اینکه دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با اهمیت مطالعه و نقش آن در زندگی بهتر آشنا شوند هر سال مصادف با ایام تحصیل این طرح به اجرا درآمده و دانش‌آموزان ضمن بازدید از کتابخانه در بخش‌های مختلف اعم از قصه‌گویی، قصه‌خوانی، نمایش فیلم و مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به راه‌اندازی بخش نسخ خطی در کتابخانه مرکزی ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه تنظیم دما و رطوبت در حال آماده‌سازی بوده و قرنطینه نیز در دست اقدام است تا نسخ خطی و کتاب‌های چاپ سنگی موجود در مساجد و سایر اماکن گردآوری شده و با نگهداری در یک محیط مناسب از نابود شدن آنها جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول