اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد

لزوم تحلیل مباحث سیاسی روز در رسانه‌های محلی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌های محلی و به ویژه نشریات باید از وجود تحلیل‌گران برجسته سیاسی برای تحلیل مباحث سیاسی روز سراسر جهان و به ویژه منطقه بهره ببرند.

لزوم تحلیل مباحث سیاسی روز در رسانه‌های محلی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از زحمتکشان عرصه رسانه استان اظهار داشت: باید توجه بیشتری از سوی مسئولان به خبرنگاران و اصحاب رسانه صورت پذیرد تا شاهد افزایش فعالیت مطبوعات در زمینه‌های مختلف باشیم.

وی افزود: برگزاری جلسات با خبرنگاران و مراسماتی همانند بزرگداشت مقام خبرنگاران فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از توانایی‌های این قشر است.

جلال‌زاده گفت: برگزاری مراسم روز خبرنگار در جمع خبرنگاران و بدون حضور اقشار مردمی و مسئولان کاری است که موجب نادیده گرفته‌شدن حق این قشر می‌شود به همین دلیل باید مبحث خبررسانی و خبرنگاری در جامعه بسط داده شود.

استاندار آذربایجان‌غربی شرط اصلی خبرنگاری را دارا بودن روحیه نقدپذیری و تحلیل مسائل دانست و بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش خبرنگاری و جلسات سیاسی به صورت منظم از راهکارهای افزایش سطح آگاهی‌های خبرنگاران است که باید مورد توجه مسئولان این حوزه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت کشورهای جهان، منطقه و برخی ناآرامی‌ها در سوریه خاطرنشان کرد: نظام ایران اسلامی دارای استقلال برخاسته از دین است که این امر نشانگر اهمیت استقلال سیاسی در کشورهای اسلامی است.

جلال‌زاده همچنین وقوع بحران در سوریه را طرحی از سوی آمریکا و ایادی استکبار دانست و عنوان کرد: این توطئه‌ها علیه نظام سیاسی حاکم بر سوریه بیانگر اوج نفرت اسرائیل و آمریکا از نظام‌های اسلامی و پیروزی این نظام‌ها در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی ایران اسلامی را منشا تمام تحولات منطقه و جهان نام برد و تصریح کرد: ملت‌های آزادیخواه جهان با الهام از ملت ایران اسلامی در راه آرمان‌های الهی خود گام برمی‌دارند و این امر موجب شکست توطئه‌های آمریکا و طرفداران استکبار پیر شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی نقش مطبوعات و رسانه‌ها را در این زمینه پررنگ تبیین کرد و گفت: اصحاب رسانه و به ویژه مطبوعات باید وارد این زمینه شده و با دخالت دادن تحلیل‌گران سیاسی برجسته در استان‌ها و مناطق مختلف به واکاوی دلایل این بحران‌ها بپردازند.

وی در پایان بلوغ سیاسی مردم را راهی برای ارتقای سطح فعالیت در رسانه‌های محلی عنوان و خاطرنشان کرد: این بلوغ سیاسی و شعور بالای مردم از اوضاع جهانی راه را برای پیشرفت خبرنگاران در بیان مباحث مختلف هموار کرده و موجب شکست هرگونه توطئه دشمنان می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول