اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی فارس:

رسانه‌ها با تحلیل اخبار فضای اطلاع‌رسانی را پویا کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: رسانه‌ها باید با تحلیل‌ در خبرهای خود فضایی زنده و پویا به وجود آورند و در راستای پیشرفت کشور جریان‌سازی کنند.

رسانه‌ها با تحلیل اخبار فضای اطلاع‌رسانی را پویا کنند

سیروس سجادیان امروز در حاشیه مراسم تجلیل از اصحاب رسانه فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: خبرنگار باید موضوعات مختلف را با ابزار نقد به چالش بکشد و از آن جمله در حوزه‌های مختلفی که مربوط به نیروی انتظامی است وارد شده و عمق مسائل را بیان کند.

وی با بیان گلایه‌ای از اصحاب رسانه اظهار داشت: بارها گفته‌ایم که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری اگر قرار است فارس بر قله باشد نقاط ضعف حوزه رسانه‌ای استان باید برطرف شود.

سجادیان افزود: رسانه‌ها باید مسئولان را به چالش بکشند و آنها را به کار وادارند، نیروی انتظامی از نظرات خبرنگاران و اصحاب رسانه استقبال می‌کند و با استفاده از این نقدها در موقع لزوم تغییر تاکتیک داده مسیر بهتر را بر‌می‌گزیند.

وی با انتقاد از یکی از روزنامه‌های محلی شیراز تصریح کرد: رسانه‌ها گاهی تنها به درج خبری از یک منظر برای رفع تکلیف قناعت می‌کنند، به عنوان مثال یک نشریه در مورد موضوعی مانند طرح ترافیک که ابعاد مثبت و منفی متعدد دارد بدون تحلیل دقیق و بیان آن جنبه‌ها، تنها نظر یک طرف را برمی‌گزیند و همان را بدون توجه به اثرگذاری بر اذهان جامعه تیتر می‌کند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: ما نیاز نداریم که خبرنگاران از نیروی انتظامی تعریف و تمجید کنند بلکه تنها تقاضای ما این است که نظر واقعی مردم در مورد فعالیت‌های ناجا منعکس شود.

وی ادامه داد: توسعه امنیت مهم‌ترین رسالت نیروی انتظامی است و در انجام این وظیفه رسانه‌ها می‌توانند از طریق فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر امنیت به عنوان بازوان نیروی انتظامی عمل کنند.

سجادیان اضافه کرد: گاهی احساس امنیت مهم‌تر از خود امنیت است و رسانه‌ها در ایجاد احساس امنیت نقش اساسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بین حقیقت و واقعیت فاصله است و از ابتدای خدمت‌رسانی در این کسوت در استان فارس از خبرنگاران خواسته‌ایم که حقیقت را بگویند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه سفیران حقیقی باشند نه واقعی یا وقوعی، چرا که اعلام یک خبر صرف که صحت و سقم آن نیز چندان مورد وثوق نیست فعالیت ویژه‌ای محسوب نمی‌شود.

به گفته وی، خداوند به این نوع کار برکت می‌دهد و این روش اطلاع‌رسانی باعث رشد و توسعه جامعه می‌شود.

وی افزود: در استان فارس ارتباطی که خبرنگاران با مجموعه نیروی انتظامی دارند به گونه‌ای است که هیچ فاصله‌ای بین مسئولان این نیرو و اصحاب رسانه دیده نمی‌شود و خبرنگاران به راحتی می‌توانند با خود بنده و همکاران معاونت اجتماعی سؤالات خود را در میان بگذارند.

سجادیان ادامه داد: سال گذشته نیروی انتظامی استان فارس به عنوان نیروی انتظامی نمونه کشور انتخاب شد که یکی از شاخص‌های این انتخاب، ارتباط موثر و مداوم با اصحاب رسانه بود.

به گزارش فارس، شب گذشته در مراسمی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های فعال در استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول