اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

قرآن کامل‌ترین رسانه الهی برای خودسازی بشریت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند قرآن را بالاترین و کامل‌ترین رسانه الهی برای خودسازی بشریت دانست و گفت: چنگ زدن به ریسمان الهی و قرآن موجب خیر دنیا و آخرت می‌شود.

قرآن کامل‌ترین رسانه الهی برای خودسازی بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر امروز در جمع مردم روستای عنبرقنبر نهاوند با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ماه حتی استراحت و خواب در آن عبادت است چه رسد به انجام کارهای خیر و نیک.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و اهمیت توجه به مفاهیم قرآنی افزود: امروز قرآن دارویی شفابخش برای هر دردی است بنابراین علاقه‌مندی به آن و درک مفاهیم آسمانی قرآن موجب می‌شود که مؤمنان دژ مستحکمی در برابر همه انحرافات، خطرات و تهاجم‌های دشمنان داشته باشند.

امام جمعه نهاوند قرآن را کتاب آسمانی و بزرگ‌ترین معجزه پیامبر خواند که برای همه نسل‌ها و همه دوره‌ها و زمان‌ها حرف‌های تازه برای گفتن دارد بنابراین تعمق در آیات الهی موجب عشق و علاقه وصف‌ناشدنی به قرآن می‌شود.

وی حضور نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در مجالس فرهنگی و معنوی از برکات قرآن ذکر کرد و بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه ناامیدی شیطان و امید بخشش گناهان برای مؤمنان است.

مغیثی قرآن را بالاترین و کامل‌ترین رسانه الهی برای خودسازی بشریت دانست زیرا این کتاب آسمانی برای همه افراد با هر طرز تفکری نسخه شفابخش و وحدت‌آفرین است.

وی عمل به دستورات قرآنی را باعث خلاصی از هلاک شدن انسان‌ها خواند و گفت: تدبیر و تعمق در این مفاهیم ناب الهی نقش مهمی در سلامت روحی، روانی، اجتماعی و فردی افراد جامعه دارد.

فرماندار نهاوند نیز در این مراسم از خدمات دولت نهم و دهم در توجه به روستاها خبر داد و گفت: در هر روستا زیرساخت‌های توسعه در همه زمینه‌ها مهیاست که این به برکت حاکمیت اسلام، قرآن و معنویت در ایران اسلامی است.

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به ایجاد بهسازی در روستاها با هدف ترغیب جوانان برای ماندن در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به روستاها افزود: روستای 700 نفری عنبرقنبر از آنجایی که دارای مردمانی سخت‌کوش، کشاورز و دامپرور است توانسته‌اند با استفاده از کسب روزی حلال که در بخش کشاورزی آنها حاصل می‌شود از مهاجرت جوانانشان به شهرها و داشتن شغل کاذب جلوگیری کنند.

وی بیان داشت: نخستین اعتبار بهسازی که امسال اختصاص یابد در این روستا هزینه می‌شود بنابراین اختصاص این اعتبار بستگی به همکاری مردم در تعریض کوچه‌ها و خیابان‌های روستا دارد زیرا اگر در هر روستا همکاری مردم موجود باشد امکان بهره‌مندی روستاییان از خدمات دولت عدالت‌محور به مراتب بیشتر خواهد بود.

در این مراسم اعلام شد فرسودگی شبکه آب شرب روستا و هدررفت آب، جاده‌سازی بین مزارع کشاورزی، نداشتن امکانات فیبر نوری مخابرات برای دسترسی آسان به اینترنت و نداشتن کانال بتنی کشاورزی از جمله مشکلات این روستاست که فرماندار نهاوند قول مساعد دادند که در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول