اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران:

خبرنگاران در مقابله با توطئه‌های رسانه‌های استکباری تعیین‌کننده هستند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: مسئولیت خبرنگاران در مقابله هوشمندانه با ترفندها و توطئه‌های خبری و تبلیغاتی رسانه‌های استکباری بسیار حساس و تعیین‌کننده است.

خبرنگاران در مقابله با توطئه‌های رسانه‌های استکباری تعیین‌کننده هستند

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز، خبرنگاری را یک تعهد و نه صرفا یک شغل نامید و افزود: صداقت و شجاعت از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار است و هیچکس حق ندارد این خصایص را از خبرنگاری که برای انجام تعهدات اخلاقی و مسئولیت اجتماعی خود انواع خطرات و ناملایمات را به جان می‌خرد سلب کند.

وی ایجاد فضای مناسب برای فعالیت‌های مطبوعاتی و خبری در کشور را از راه‌های موثر برای مقابله با اشاعه اخبار مغرضانه و شایعات دانست و افزود: با استفاده صحیح از این ابزارها بسیاری از اهداف دشمنان در جنگ نرم خنثی و زمینه برای سازندگی و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی فراهم می‌شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی به سوءاستفاده قدرت‌های سلطه‌گر از رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف استعماری خود اشاره کرد و افزود: امروزه بسیاری از اطلاعات و اخبار در گوشه و کنار دنیا به سفارش دستگاه‌هاى اطلاعاتی برای حفظ منافع آمریکا و همپالگی‌هایش تهیه و منتشر مى‌شود.

شایق اظهار داشت: در مورد ایران نیز بخش عظیمی از تبلیغات دشمنان در پوشش خبر انجام می‌شود و بسیاری از خبرگزاری‌ها و مراکز تولید و اشاعه خبر وابسته به قدرت‌ها با زیر پا گذاشتن مسئولیت وجدانی خود، اخبار یکسویه را برای مقاصد و مطامع استکبار تهیه و همراه با تحلیل و تفسیر مغرضانه ارائه می‌دهند.

وی بر نقش خبرنگاران در انعکاس واقعیت‌ها و بیان نقاط ضعف و قدرت تاکید کرد و گفت: شرایط داخلی و بین‌المللی ایجاب می‌کند که همه صاحب فکر و اندیشه از جمله خبرنگاران متعهد براى پویایی نظام و پیشرفت کشور بیش از پیش تلاش کنند و البته مسئولان نیز در تمام رده‌ها باید از این همراهی استقبال کرده و آن را یک فرصت طلایی بدانند.

مدیر اسبق باشگاه خبرنگاران جوان تبریز بر تربیت جوانانی که استعداد خبرنگاری دارند تاکید کرد و گفت: باید مراکز آموزش عالی بیش از ظرفیت‌های موجود به رشته خبرنگاری و روزنامه‌نگاری اهمیت داده و برای پرورش نخبگان در این رشته‌ها ظرفیت‌سازی کنند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول