اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان:

عدم کیفیت تولیدات رسانه‌ای خلأ اطلاع‌رسانی در کردستان است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات استان کردستان گفت: ورود بدون ضابطه افراد به عرصه مطبوعات بستر تولیدات رسانه‌ای بی‌کیفیت شده است و این از خلأهای اطلاع‌رسانی در استان به شمار می‌آید.

عدم کیفیت تولیدات رسانه‌ای خلأ اطلاع‌رسانی در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلیمان الله‌مرادی خاطرنشان کرد: کل اعتبارات سالانه خانه مطبوعات کردستان کمتر از چند میلیون تومان است و کمبود اعتبارات مانع از تحقق اهداف این خانه در راستای ارائه خدمات مورد نیاز خبرنگاران است.

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان گفت: خانه مطبوعاتی که اساسنامه و اعتبارات آن توسط ارشاد اسلامی تامین می‌شود نمی‌تواند تشکلی مستقل باشد.

وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کردستان به عنوان زحمتکش‌ترین خبرنگاران استان نام برد و افزود: تامین نیاز خبرنگاران استان از سوی خانه مطبوعات می‌تواند در پویایی بیشتر آنها نقش مهمی داشته باشد.

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان با اشاره به افزایش روزانه آمار خبرنگاران در استان تصریح کرد: آموزش به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای خبرنگاران استان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، تعداد زیادی از خبرنگارانی که امروز وارد مطبوعات استان شده‌اند از آموزش کافی برخوردار نیستند که امیدواریم با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در راستای توانمندسازی خبرنگاران اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی از برگزاری دوره آموزش خبرنگاری با حضور اساتید مجرب در آینده نزدیک در این استان خبر داد و یادآور شد: با رایزنی‌های صورت گرفته توسط خانه مطبوعات استان کارگاه آموزشی چهار روزه‌ای با حضور اساتید حوزه مطبوعات در شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد.

الله‌مرادی نقش تصویر در رسانه، نرم‌نویسی خبر، مصاحبه و رفتارشناسی را از جمله موضوعات این دوره آموزشی عنوان کرد و گفت: وجود خبرنگاران پویا و آموزش‌دیده در جامعه مطبوعات استان می‌تواند در توسعه بیش از پیش استان نقش مهمی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بدون شک در هر جامعه‌ای که خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان فعالانه وارد عرصه شده باشند شاهد کمترین مشکلات در ان جامعه بوده‌ایم.

وی انتقاد خبرنگاران از خانه مطبوعات را نشان پویایی این خانه دانست و گفت: انتقاد از عملکرد هیئت مدیره دوره پنجم خانه مطبوعات نشانه زنده بودن و پویایی این خانه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره خانه مطبوعات کارهای زیادی انجام داده که تشکیل تعاونی مسکن برای خبرنگاران و همچنین ایجاد زمینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی و ساماندهی خبرنگاران نمونه‌های از این اقدامات است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول