اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بویین زهرا:

تربیت قرآنی در مدارس نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین ‌زهرا گفت: تربیت قرآنی امروز باید بیش از پیش در مدارس کشور نهادینه شود.

تربیت قرآنی در مدارس نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، علی‌اصغر رجبی‌سگزآبادی صبح امروز در جلسه شورای اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه فرصتی مغتنم و بسیار ارزشمند است تا در پناه آن بتوان به تعالی و رشد معنوی دست‌ یافت و سبب سلامت و اقتدار نظام اسلامی شد.

وی افزود: اشاعه فرهنگ والا و ارزشمند قرآن کریم در ماه مبارک رمضان توسط روحانیون و مبلغان دینی باید در اولویت قرار داشته باشد و روحانیون در مساجد و امکان مذهبی بر اشاعه آن تأکید ورزند.

رجبی‌سگزآبادی با بیان اینکه لزوم تقویت مبانی و ارزش‌های معنوی در مدارس امری جدی است، تصریح کرد: باید به‌دنبال آن بود که با توسعه امور معنوی در بین دانش‌آموزان زمینه را برای تعمیق آنان با آموزه‌های متعالی اسلامی فراهم کرد و سبب عزت و اقتدار دینی کشور شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌ زهرا برگزاری جشنواره‌های ویژه فرهنگی و هنری در مدارس را یکی از عوامل رشد فکری و اعتقادی در دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: اگر فرهنگ اسلامی به نحو درست و هرچه بهتر در سطح جامعه تحقق یابد به طور حتم هیچ‌گاه نوجوانان به سوی منابع غربی گرایش نیافته و روز به روز نیز بر استحکام اعتقادی کشور افزوده می‌شود.

رجبی‌سگزآبادی ابراز کرد: باید به این نکته توجه داشت که آموزش بدون تربیت هیچ‌گاه نمی‌تواند به نحو مطلوب دانش‌آموزان و نوجوانان را پرورش داده و آنان را برای کار و فعالیت در آینده در کشور آماده کند.

وی با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌ زهرا در طول سال گذشته اقدامات گسترده‌ای را در حوزه اشاعه فرهنگ دینی در بین دانش‌آموزان به انجام رسانده است، بیان کرد: برگزاری همایش‌های مختلف فرهنگی اسلامی، دعوت از قاریان و حافظان کلام وحی در مدارس و مجتمع‌های آموزشی شهرستان بویین زهرا، برگزاری دوره‌های ویژه معرفت، بازدید و سرکشی از کانون‌های فرهنگی و هنری مدارس، تجلیل از دانش‌آموزان و نوجوانان مدال‌آور فرهنگی و علمی و نیز برپایی جشنواره‌های ویژه قرآنی از جمله برنامه‌هایی بوده که در سال تحصیلی گذشته توسط این اداره برای دانش‌آموزان به اجرا در‌آمده است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول