اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل:

مسئولیت آموزش مفاهیم قرآنی کشور برعهده مازندران است

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل گفت: مسئولیت آموزش مفاهیم قرآنی کشور برعهده این شهر است. همچنین تنها دانشگاه علوم قرآنی شمال کشور، مکتب‌القران و مکتب‌الرضا نیز در این شهر مستقر است.

مسئولیت آموزش مفاهیم قرآنی کشور برعهده مازندران است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، یدالله اکبرزاده بعدازظهر امروز در محفل قرآنی این شهرستان که با حضور استاد "فاروق احمد احمد ضیف" در آستانه امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد، ابراز داشت: ما هرچه داریم از قرآن و اهل بیت است و انقلاب اسلامی ما نیز برگرفته از فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: قرآن و اهل بیت دو امانت بزرگ برای مسلمانان هستند که باید از این دو امانت گرانبها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی بهره بگیریم.

نماینده عالی دولت در آمل با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در راستای ماندگاری و دفاع از ارزش‌های اسلامی انقلاب بر اساس فرهنگ قرآنی حرکت کرد، یادآور شد: آمل شهری ویژه در انقلاب اسلامی است که نخستین مرکز حکومت علویان در کشور بوده و با بیش از 7 هزار سال قدمت از قدیمی‌ترین شهرهای کشور است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه آمل نخستین شهری است که برای نخستین بار حکومت اسلامی و مردمی را در ایام پیروزی انقلاب در بهمن ماه سال 57 ایجاد کرد، بیان داشت: در سال 60 نیز عده‌ای کمونیست‌ها خواستند استحکام مردم این شهر را بشکنند که با بیداری و بصیرت مردم بار دیگر طعم تلخ شکست را چشیدند.

وی با اعلام اینکه علامه ذوالفنون جهان اسلام آیت‌الله حسن‌زاده آملی و مفسر کبیر قرآن کریم آیت‌الله جوادی آملی در این شهرستان می‌زیستند، تصریح کرد: هم‌اکنون ریاست دو قوای قضائیه و مقننه در راس کشور از افتخارات آمل هستند.

اکبرزاده با اشاره به اینکه ریاست شورای قرآن کریم در این شهرستان قرار دارد، عنوان کرد: مسئولیت آموزش مفاهیم قرآنی کشور برعهده این شهر بوده همچنین تنها دانشگاه علوم قرآنی شمال کشور، مکتب‌القران و مکتب‌الرضا نیز در این شهر مستقر است.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه این شهرستان یک‌هزار و 28 شهید در انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم اسلام کرده است که حدود 500 شهید آن در گلزار امامزاده ابراهیم(ع) جای دارند، گفت: ما معتقدیم آنچه که امروز می‌تواند در جهان بشریت را از بداخلاقی‌ها نجات دهد توسل و تمسک به فرهنگ قرآنی است.

اکبرزاده با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی مصر به همه مبارزان این کشور اذعان داشت: آنچه که در قرآن آمده حفظ و استحکام وحدت و یکپارچگی بین مردم است که ملت مصر نیز می‌تواند در مقابل همه زورگویان با حفظ وحدت و یکپارچگی بیاستد و این تفکر در بین همه مردم مسلمان مصر حاکم است.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول