اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن استان اردبیل:

بزرگترین مجتمع‌ قرآنی شمال غرب کشور در اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دار‌القرآن کریم استان اردبیل گفت: سه مجتمع بزرگ قرآنی به عنوان عظیم‌ترین مجموعه دارالقرآن شمال غرب کشور شهریور ماه در اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود.

بزرگترین مجتمع‌ قرآنی شمال غرب کشور در اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود

محمود صفری در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: پروانه، زمین و اسناد مورد نیاز این حرکت انقلابی در حوزه قرآن تهیه شده است و ما با قدرت به احداث این مجموعه‌های عظیم قرآنی در میزبانی از فعالان قرآنی اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در 16 شهر و شهرستان دارالقرآن کریم استان اردبیل فعالیت دارد افزود: امسال دارالقرآن شهر عنبران افتتاح می‌شود که سعی داریم علاقمندان علوم قرآنی با جذب شدن به این محافل و مجالس از رشد معنوی و قرآنی بهره‌مند شوند.

رئیس دارالقرآن استان اردبیل در ادامه ظرفیت تربیت نیروی قرآنی را به همت دارالقرآن بیش از 20 هزار نفر در سال اعلام کرد.

صفری بیان داشت: امسال در ماه مبارک رمضان علاوه بر برنامه‌های جاری و معمول، دارالقرآن کریم استان اردبیل یک‌هزار کلاس رایگان آموزش قرآن را در جای جای استان را برقرار کرده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 500 کلاس در اردبیل و 500 کلاس آموزشی دیگر به صورت رایگان در سایر شهرستان‌ها برقرار شده است.

این مسئول توسعه مفاهیم را از رویکردهای اساسی دارالقرآن کریم استان اردبیل عنوان کرد و گفت: در این راستا مسابقه مفاهیم قرآن کریم به صورت رایگان و فراگیر برگزار می‌شود که جوایزی نیز به منتخبان در مراحل مختلف اهدا خواهد شد.

رئیس دارالقرآن استان اردبیل خاطرنشان کرد: مرحله اول آزمون مفاهیم 28 مرداد ماه برگزار می‌شود.

صفری با اعلام اینکه تحول خوبی در آموزش مفاهیم قرآن کریم در اردبیل به وجود آمده است، تصریح کرد: بیش از 3 هزار نفر خروجی در این زمینه داشتیم که با تربیت و تعالی این تعداد علاقمند در رشته مفاهیم توانستیم این رشته را توسعه دهیم.

این مسئول در ادامه از برگزاری برنامه‌های آموزشی روان‌خوانی و ترجمه قرآن کریم نیز خبر داد و گفت: در دو سال اخیر نیروهایی را تربیت کردیم که به راحتی قادر هستند در کنار تلاوت قرآن ترجمه روان آن را نیز انجام دهند.

رئیس دار‌القرآن کریم استان اردبیل در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص توسعه رشته تفسیر قرآن ابراز داشت: با توجه به حساسیت این موضوع و توصیه‌هایی که حضرت آیت‌الله مروج امام جمعه فقید اردبیل داشتند، دارالقرآن کریم در این زمینه با احتیاط  به پیش می‌رود و در یک گام جلوتر در بخش مفاهیم و توسعه قرآن توانسته اهداف خود را جامه عمل بپوشاند.

صفری در پایان سخنان خود اظهار داشت: هرچند در سطح استان کلاس‌های تفسیر نیز برگزار می‌شود اما امکان برگزاری دوره‌های آموزشی تفسیر قرآن به شکل کلاسیک در دار‌القرآن استان اردبیل وجود ندارد و ما در این حوزه با احتیاط بیشتر کار می‌کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول