اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انجمن خوشنویسان سیرجان

قرآن کریم توسط خوشنویسان سیرجانی کتابت شد

خبرگزاری فارس: 40 نفر از اعضای انجمن خوشنویسان سیرجان 30 جزء قرآن کریم را کتابت کردند.

قرآن کریم توسط خوشنویسان سیرجانی کتابت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، 40 نفر از اعضای انجمن خوشنویسان سیرجان در نگارخانه ارشاد اسلامی این شهر اقدام به کتابت 30 جزء قرآن کریم کردند.  

حسین تاج‌آبادی سرپرست انجمن خوشنویسان سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در این کار هنری بزرگ که به مناسبت ماه نزول قرآن کریم آغاز شده است، 25 مرد و 15 زن شرکت کرده‌اند و تا 21 ماه رمضان شب پربرکت قدر این کتابت به پایان می‌رسد.

وی بیان داشت: این کار با هدف انس بیشتر هنرمندان خوشنویس و سوق دادن آنان به معنویت قرآن بوده است که داوطلبانه استقبال کرده اند.

احمدعلی جهانشاهی مسئول این دوره کتابت قرآن نیز گفت: با توجه به اینکه نخستین کتابت قرآن توسط امیر‌مؤمنان حضرت علی (ع) بوده و این سنت حسنه علاوه بر اجر و پاداش معنوی می‌تواند اثری ماندگار برای خوشنویسان باشد در پایان ماه مبارک رمضان با برگزاری نمایشگاه کتابت قرآن این اثر هنری خوشنویسان سیرجانی به موزه سیرجان برای نگهداری یک اثر ماندگار تحویل می‌شود.

خوشنویسان شرکت کننده در طرح کتابت کل قرآن کریم در سیرجان در گفت‌وگو با فارس رابطه قلبی و معنوی و ایجاد حس خداجویی و سوق دادن روح به آیات قرآن کریم همراه با روزه‌داری از آثار شرکت خود در این دوره خوشنویسی عنوان کردند.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول