اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

تربیت 20 هزار حافظ و قاری قرآن در مازندران آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سهمیه مازندران برای طرح ملی تربیت حفاظ و قاری قرآن، تربیت 10 هزار حافظ و 10 هزار قاری است.

تربیت 20 هزار حافظ و قاری قرآن در مازندران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی عصر امروز در محفل قرآنی که با حضور استاد "فاروق احمد احمد ضیف" در آستانه امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد، اظهار داشت: در مازندران یک هزار و 262 امامزاده وجود دارد.

وی افزود: در سطح کشور مازندران دومین استانی است که بیشترین موقوفات را به خود اختصاص داده و 70 درصد موقوفات نیز به نام امام حسین(ع) و برپایی مجالس عزاداری امام سوم شیعیان اختصاص پیدا کرده است.

سهرابی با اعلام اینکه مردم مازندران اعتقاد راسخ به اهل بیت دارند، بیان داشت: این اعتقاد مستحکم نشان‌دهنده اثربخشی سخنان عالمان و بزرگان تاریخ است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم کامل‌ترین کتاب جهان هستی است که خداوند در آن راه صحیح و مستقیم برای سعادتمندی در دنیا و آخرت بشریت را در آن گنجانده و نهفته است، گفت: کسی نمی‌تواند ادعا کند که در راه قرآن بوده و نتیجه‌ای از این راه حاصل نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به دیدار با آیت‌الله جوادی آملی در روزهای قبل ماه مبارک رمضان امسال تصریح کرد: آن عالم بزرگ تاکید داشتند که سعی کنید تا قرآن را در جهان صادر کنید، نه تنها با زبان عربی بلکه با زبان‌های مختلف به دنیا صادر کنید.

وی با بیان اینکه نباید برای قرآن محدودیت ایجاد شده که به ایران و مصر بسنده شود، گفت: باید قرآن در همه کشورها رواج یابد تا مردم بفهمند چه گوهر ارزنده‌ای را در اختیار دارند.

سهرابی با اشاره به اینکه اگر استکبارگران دنیا تحریم را برای ایران اسلامی در برنامه دارند همه این‌ها بهانه و بازی ‌است، عنوان کرد: آنها می‌خواهند قرآن را از ما بگیرند تا دین، مکتب، ارزش‌ها، اسلام و اهل بیت از ما گرفته شود، با این وجود همه آنها از قرآن وحشت دارند.

وی با اعلام اینکه دشمن در صدر اسلام نیز قرآن‌ها را به روی نیزه کرده است، گفت: باید همه به هوش باشیم زیرا دشمن می‌خواهد قرآن را در اختیار نداشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: خانواده‌ها باید در خانه‌ها صدای قرآن را بلند کنند تا به گوش فرزندان‌شان برسد.

وی با اعلام اینکه نباید در ایران اسلامی حافظ قران کم باشد، اذعان داشت: رهبر انقلاب نیز تاکید داشتند باید 10 تا 15 میلیون حافظ در کشور قرآن را به سینه داشته باشند.

سهرابی گفت: در این راستا سهمیه مازندران تربیت 10 هزار حافظ و 10 هزار قاری است که تاکنون بعد از پشت‌سر گذاردن نخستین روزهای آغاز ثبت‌نام طرح ملی تربیت حفاظ و قرای قرآن کریم در این استان بیش از 2 هزار نفر اعلام آمادگی کردند.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول