اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان البرز:

ترویج مفاهیم قرآنی مهمترین راه مقابله با هجمه‌های دشمنان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و آشنا کردن بیشتر نسل امروز با کتاب آسمانی مهمترین راه مقابله با هجمه‌های دشمنان است.

ترویج مفاهیم قرآنی مهمترین راه مقابله با هجمه‌های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران افزود: دشمنان هنگامی که دیدند موج اسلام‌گرایی در کشورهای اسلامی و به ویژه در اروپا و آمریکا به اوج خود رسیده است،‌ تهاجمات خود را به منظور فروپاشی این مهم آغاز کرده و اقدامات وحشیانه خود را نسبت به کشتار مسلمان شروع کردند.

وی با اعلام این که هنوز در بوسنی و هرزگوین گورهای دسته جمعی وجود دارد و مسلمانان را در این گورها می‌اندازند، افزود: نسل‌کشی مسلمانان در میانمار نیز نشان از تهاجمات دشمنان بر علیه مسلمانان است.

این مسئول گفت: ما باید مردم را با مفاهیم بلند و پرمغز و معنای قرآن آشنا کرده چرا که ترویج این مهم اسلام را بیمه خواهد کرد.

بنی‌احمدی با اعلام این که انس با قرآن باید در دوران کودکی آغاز شود افزود: اگر خانواده‌ها به این مهم توجه ویژه و اساسی داشته باشند می‌توانیم بسیاری از هجمه‌های دشمنان را از بین برده و به خودشان بازگردانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برای ترویج فرهنگ علوم قرآنی می‌توانیم برای تربیت فرزندان از ضرب‌المثل‌های قرآنی استفاده کرده و احادیث و روایات قرآنی را برای فرزندان خود بازگو کنیم.

بنی‌احمدی در ادامه سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن در کشور طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس بیانات مقام معظم رهبری استان البرز در طی سال جاری باید 7 هزار و 666 حافظ قرآن را تربیت کند.

وی اظهار داشت: باید جامعه را به سمت قرآنی شدن پیش برده و نسل امروز را بیش از گذشته با کلام خدا آشنا نماییم.

این مسئول گفت: در این راستا طرح تربیت حافظان قرآن در استان البرز به مرحله اجرا گذاشته شده است که هم اکنون در مرحله ثبت‌نام است.

بنی‌احمدی تأکید کرد: افراد شرکت‌کننده در سه گروه سنی مختلف می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

به گفته وی گروه سنی بزرگسالان باید جزء 1و 2 و 30 قرآن را حفظ کنند، مقطع سنی کودکان 7 تا 12 سال تنها جزء 30 قرآن و گروه سنی نوجوانان 13 تا 17 سال جزء 30 و یک قرآن را حفظ خواهند کرد.

بنی‌احمدی تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف صورت گیرد که در این راستا هم اکنون آموزش و پرورش استان بیشترین همکاری را برای اجرای درست این طرح با اداره کل اوقاف داشته است.

وی گفت: در این راستا اساتیدی در 33 امام‌زاده استان البرز حاضر بوده و اقدامات لازم به منظور برگزاری این طرح را انجام می‌دهند.

این مسئول افزود: اجرای این طرح باید تا پایان سال به اتمام برسد.

بنی‌احمدی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 1500 نفر در این طرح در استان البرز شرکت کرده‌اند که روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: کار آموزش‌های لازم در امامزاده‌های شاخص این استان انجام می‌شود و براساس تفاهم نامه‌ای با جامعه القرآن اساتید مجرب به این امامزاده‌ها به منظور آموزش شرکت‌کنندگان اعزام می‌شوند.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول