اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه دایرة‌المعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

دایرة‌المعارف قرآن به زبان عربی منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرگروه دایرة‌المعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از انتشار دایرة‌المعارف قرآن به زبان عربی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دایرة‌المعارف قرآن به زبان عربی منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام علی خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت دایرة‌المعارف‌ها اظهار کرد: با توجه به گستردگی منابع قرآنی، تفاسیر و تک‌نگاشته‌هایی که در زمینه موضوعات قرآنی بوده به طور طبیعی دسترسی به مباحث و موضوعات مورد نظر برای مخاطبان سخت و دشوار است.

وی خاطر نشان کرد: دایرةالمعارف‌ها متکفل آسان‌یاب کردن موضوعات برای مخاطبان هستند تا آنها بتوانند بر اساس نظم الفبایی به موضوع مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

مدیر گروه دایرة‌المعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: تدوین دائرة‌المعارف بزرگ و جامع تخصصى قرآنى براى سطوح مختلف سنى و تحصیلى، اجراى طرح‌هاى پژوهشى در زمینه اصول و مبانى دائرة‌المعارف‌‌نویسى قرآنى از وظایف و ماموریت‌هاى این گروه است.

وی ادیان، اخلاق، تاریخ و اعلام، فقه و حقوق، فلسفه و کلام، معارف و مفاهیم، علوم قرآنی، کنترل و مقابله علمی را از جمله بخش‌های گروه دایرة‌المعارف ذکر کرد.

خراسانی یادآور شد: اکنون 100 نفر از پژوهشگران حوزه و دانشگاه در این گروه مشغول تالیف و فعالیت‌های پژوهشی هستند.

وی با اشاره به دایرة‌المعارف نوجوانان گفت: تدوین جلد اول این دایرة‌المعارف به پایان رسیده و در آینده به صورت رنگی و گلاسه منتشر می‌شود.

مدیر گروه دایرة‌المعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطر نشان کرد: اکنون جلد سوم دانشنامه قرآن مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و در مرحله ارزیابی قرار دارد.

وی به دیگر آثار در دست تدوین گروه دایرةالمعارف اشاره کرد و افزود: اکنون جلدهای 13، 14، 15 و 16 دایرة‌المعارف ویژه بزرگسالان در دستور کار قرار دارد و 80 درصد پیشرفت داشته است.

خراسانی از تدوین دایرة‌المعارف قرآنی به زبان عربی خبر داد و افزود: در نظر داریم جلد اول و دوم دایرة‌المعارف قرآن به زبان عربی را منتشر کنیم.

وی تصریح کرد: تک‌نگاری‌های قرآنی با عناوینی مانند اقتصاد، آخر الزمان، تعلیم و تربیت، آسانی، آرامش، ازدواج و امامت در دستور کار قرار دارد.

مدیر گروه دایرة‌المعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن شیوه‌نامه دایرة‌المعارف قرآن کریم، ابلیس دشمن قسم خورده، استدراج سقوط گام به گام، ارتداد بازگشت به تاریکی و درآمدی بر اجتهاد از منظر قرآن کریم را از جمله آثار منتشر شده مرکز فرهنگ و معارف قرآن برشمرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول