اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه رمضان صورت گرفت

برپائی نمایشگاه قرآن در اردبیل

خبرگزاری فارس: چهارمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در محل نمایشگاه‌های دائمی اردبیل گشایش یافت.

برپائی نمایشگاه قرآن در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شامگاه شنبه و در آیین افتتاح این نمایشگاه معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل نمایشگاه برپا شده را در ماه بهار قرآن تداعی کننده فضای معنوی برای شهروندان و دوستداران کلام الهی اعلام کرد.

عباس دستباز اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از 50 ناشر از چهار استان اردبیل، آذربایجان شرقی، قم و تهران جدیدترین محصولات و آثار خود را در حوزه علوم قرآنی به نمایش گذاشتند.

وی با اعلام اینکه در این نمایشگاه عرضه‌کنندگان محصولات خود را با تخفیف 30 الی 50 درصد ارائه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت 10 روز دائر خواهد بود و علاقمندان قرآن و علوم قرآنی می‌توانند از فضای معنوی برقرار شده، بهره ببرند.

این مسئول این حرکت را یک جریان فرهنگی کارآمد و موثر در تبلیغ و ترویج قرآن در راستای نشر و گسترش اندیشه و معارف اسلامی برشمرد و گفت: ما امیدواریم عموم مردم بتوانند با حضور در این نمایشگاه و بازدید و خرید به رونق این فضا بیش از گذشته کمک کنند.

دستباز با اشاره به راه‌اندازی شورای عالی قرآن و تشکیل جلسات مستمر این شورا با مشارکت دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه شورا زیر نظر شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفته است جلسات آن در حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار می‌شود که نتایج مثبتی نیز در ماه‌های اخیر به دنبال داشته است.

عضو شورای عالی قرآن استان اردبیل

با یادآوری اینکه یکی از مجموعه‌های سرآمد و موفق عملکرد دولت خدمتگزار تاسیس و راه‌اندازی مدارس قرآنی، موسسات و مجموعه‌های حمایتی است، تصریح کرد: انتظار داریم با گسترش این مجموعه‌ها بتوانیم فضای ارزشی را بارور کنیم.

استقبال کم ناشران و جای خالی غرفه‌ها ضعف نمایشگاه چهارم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی چهارمین نمایشگاه علوم قرآنی در اردبیل امروز کارش را آغاز کرد که با وجود تبلیغات گسترده بسیاری از غرفه‌های این نمایشگاه خالی بوده و به نظر می‌رسید ناشران از حضور در اردبیل به دلایل مختلف اجتناب کرده‌اند.

در کمتر از 10 الی 15 دقیقه می‌توان کل مجموعه نمایشگاه را که تنها در غرفه‌های محدود آثار علوم قرآنی آن هم بیشتر کتاب‌های حوزه قرآنی به نمایش درآمده مشاهده کرد در حالی که مسئولان متولی این حوزه با نپذیرفتن مسئولیت چنین ضعفی را نشانه ناهماهنگی در برنامه‌ریزی برگزاری این نمایشگاه و همزمانی آن با نمایشگاه سراسری در تهران اعلام کردند که ناشران به دعوت پاسخ منفی داده و حاضر به حضور نشدند.

جالب اینکه در برخی از غرفه‌ها نیز تا لحظه افتتاح کار غرفه‌آرایی انجام می‌شد و برخی از ناشران تازه کتاب‌ها و مجموعه‌های انتشاراتی خود را در غرفه‌ها قرار می‌دادند.

در کنار این ضعف‌ها استقبال نیز از روز اول نمایشگاه بسیار ضعیف بوده و به دلیل مسافت طولانی محل نمایشگاه از داخل شهر آن هم در شب‌های ماه مبارک رمضان به نظر می‌رسد استقبال مطلوبی از این نمایشگاه صورت نگرفته و متولیان نیز از برگزاری برنامه‌های جنبی و انجام کارهای ابتکاری غفلت کرده و نتوانسته‌اند مشوق‌هایی را برای حضور آحاد مردم در این نمایشگاه فراهم آورند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول