اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان خبر داد

پیش‎بینی 100 مربی برای تربیت 2000 قاری و حافظ قرآنی در گرگان

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: برای تربیت دو هزار قاری و حافظ قرآن کریم در حوزه شهرستان گرگان 100 مربی پیش‎بینی شده است.

پیش‎بینی 100 مربی برای تربیت 2000 قاری و حافظ قرآنی در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گرگان اظهار داشت: شرایط اساتیدی که در این طرح به تربیت حافظان و قاریان قرآنی می‎پردازند این است که حداقل باید حافظ سه الی هفت جزء از قرآن کریم باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از اساتید بومی در این طرح مدنظر بوده است خاطر نشان کرد: در این راستا تفاهم‎نامه‎ای با جامعةالقرآن به عنوان یکی از مؤسسات قرآنی انجام گرفته و هماهنگی‎های اولیه نیز انجام شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان یادآور شد: اجرای طرح تربیت حافظان قرآنی در بعضی از بقاع متبرکه شهرستان گرگان که از استعداد مکانی برخوردار نیستند به مساجد فعال در انجام کارهای فرهنگی توسعه و تعمیم داده می‌شود.

سلیمانی‎فرد تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ قرآن کریم در منظر بزرگان دین و ائمه اطهار(ع)، آشنایی با قرآن مقدمه درک مفاهیم بلند است و ما اگر بخواهیم فرهنگ قرآنی و اعتلاء فرهنگ عمومی را در جامعه نهادینه کنیم باید در ابتدا نسبت به آموزش صحیح قرآن به حفاظ و قاریان قرآنی اهتمام بورزیم.

وی ابراز داشت: بر اساس چشم‎اندازی که مقام معظم رهبری برای دستگاه‎های فرهنگی ترسیم کرده‎اند باید 10 تا 15 میلیون حافظ قرآنی در سطح جامعه اسلامی تربیت کنیم که در همین راستا سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یکی از متولیان اصلی امر ترویج قرآنی در کشور به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته است.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول