اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس:

3 هزار نفر در چالوس در حال حفظ قرآن هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم مبنی بر وجود 10 میلیون حافظ قرآن، در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر در شهرستان در حال حفظ قرآن هستند.

3 هزار نفر در چالوس در حال حفظ قرآن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام علی اسفندیاری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری چالوس با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، از اعزام بیش از 120 روحانی در سطح شهرستان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی تصریح کرد: همایش فصلی هیئت‌های مذهبی و فعالیت عرصه مسجد و همایش مبلغان ماه رمضان، 13 برنامه قرآنی و محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته شهرستانی، استانی و کشوری در بیش از 30 مسجد شهرستان از برنامه‌های سازمان تبلیغات در این ماه مبارک خواهد بود.

اسفندیاری درباره نهضت ملی حفظ قرآن کریم نیز گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم مبنی بر وجود 10 میلیون حافظ قرآن، در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر در شهرستان در حال حفظ قرآن هستند.

*کم‌آبی در هچیرود به بحران تبدیل شده است

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود نیز با اشاره به مشکل کمبود آب شرب در بخش مرکزی به ویژه شهر تازه تاسیس هچیرود گفت: کم‌آبی در هچیرود به بحران تبدیل شده است.

نظرعلی فقیه با انتقاد از وضعیت کم‌آبی و بی‌آبی شدید در برخی نقاط این شهر بیان داشت: مشکل آب در مناطق سنگ وارث، دلگشا و اکبرآباد به اوج خود رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بارها این مشکل را با مسئولان امر مطرح کردیم، اظهار داشت: هیچگونه اقدام عملی صورت نگرفته و معلوم نیست چه کسی باید پاسخگوی نیاز به حق مردم باشد.

فقیه با بیان اینکه بخشی از مردم منطقه سه شبانه روز از آب شرب برخوردار نیستند، تصریح کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند و در همه صحنه‌های مهم انقلاب حضور داشته و دارند و شایسته نیست با چنین مشکلاتی مواجه باشند.

وی ادامه داد: منابع آب ما در منطقه چشمه‌ها هستند  و در اثر کمبود بارندگی نوسان آن زیاد شده و به یک دهم می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود بیان داشت: در همین رابطه اذعان می‌دارد دبی آب چشمه چاخانی 200 لیتر است که در مواقع کم‌آبی به زیر 10 لیتر می‌رسد و حال که با کم‌آبی مواجه شدیم وضعیت بسیار سختی داریم.

وی با اشاره به انتقال آب از مازندران به سمنان و اصفهان گفت: طرح انتقال آب به استان‌های مرکزی مطرح است اما توجهی به بی‌آبی مناطق خودمان از جمله هیچرود صورت نمی‌پذیرد و ما شاهد بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات هستیم و این قابل پذیرش نیست.

فقیه در ادامه اظهارداشت: چند سالی است که پیگیر جاده ارتباطی هیچرود به اکبرآباد و سنگ وارث هستیم، در همین رابطه 20 میلیون تومان اعتبار برای زیرسازی اختصاص یافت اما آسفالت صورت نگرفت و موجب از بین رفتن زیرسازی شد.

وی اذعان داشت: اگر این جاده که 20 کیلومتر طول دارد آسفالت شود طول مسیر دو کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول