اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قاری بین‌المللی

محفل انس با قرآن در باغ‌خواص ورامین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: در هشتمین روز از ماه ضیافت الهی محفل نورانی انس با قرآن کریم در مسجد بقیةالله (عج) باغ‌خواص برگزار می‌شود.

محفل انس با قرآن در باغ‌خواص ورامین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با ایام پر فضیلت ماه مبارک رمضان محفل نورانی انس با قرآن کریم شنبه هفتم مرداد ماه جاری در باغ‌خواص ورامین برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی که با هدف ترویج، نشر و تعمیق فرهنگ متعالی قرآنی از ساعت 22 در مسجد بقیةالله (عج) باغ‌خواص برگزار خواهد شد، قاری و حافظ ممتاز بین‌المللی استاد احمد دباغ و قاری نوجوان برادر مصطفی دباغ به تلاوت کلام‌الله مجید خواهند پرداخت.

احمد دباغ، قاری و حافظ روشندلی است که در سال 1353 در شهر مقدس کاظمین متولد شد و در سال 1360 به دلیل ایرانی‌الاصل بودن و اینکه پدر و برادرش از مبارزان ضد نظام بعث ‏عراق بودند، وارد کشور ایران شدند. وی از 11 سالگی به حفظ قرآن کریم اقدام کرد و توانست به طور متوالی طی چند سال آیات قرآن را حفظ و چندین بار در مسابقات مختلف بین‌المللی رتبه نخست را کسب کند. فرزند ایشان مصطفی دباغ نیز از حافظان کل و نوجوان ایران اسلامی است.

محفل انس با قرآن هرساله در مسجد باغ‌خواص برگزار می‌شود و نمازگزاران به‌ویژه جوانان و نوجوانان با شور و نشاط خاصی در این آیین قرآنی شرکت می‌کنند.

باغ‌خواص از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین است و قدمت مذهبی، تاریخی و فرهنگی زیادی دارد و هر ساله مسجد بقیةالله(عج) این منطقه برنامه‌های مذهبی، قرآنی و فرهنگی متعددی برگزار می‌کند.

برنامه‌های این مسجد در ایام ماه مبارک رمضان با برپایی نماز جماعت صبح و قرائت دعای عهد آغاز می‌شود و هر روز بعد از نماز جماعت ظهر و عصر سخنرانی مذهبی و پاسخگویی به سئوالات مذهبی به مدت یک ساعت برگزار خواهد شد.

همچنین قرائت دعای افتتاح و مناجات از ساعت 21:30 در این مسجد شروع می‌شود و با برنامه‌های دیگر از جمله خواندن نماز قضا، سخنرانی مذهبی و جلسات آموزش قرآن ادامه می‌یابد.  

گفتنی است امام جماعت و هیئت امنای مسجد با استفاده از شیوه‌ها و روش‌های جدید و تخصیص بودجه‌ لازم نوجوانان زیادی را جذب مسجد نموده‌اند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول