اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دارالقرآن کریم کردستان خبر داد

حمایت از محافل قرآنی در کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست دارالقرآن کریم استان کردستان به حمایت از محافل قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های قرآنی استان در سال‌جاری در سه حوزه آموزشی، تبلیغی و ترویجی و حمایتی و نظارتی اجرا می‌شود.

حمایت از محافل قرآنی در کردستان

ناصر علیپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های بخش آموزشی توانمندسازی آحاد مردم در قرائت قرآن کریم، برگزاری دوره‌های تربیت آموزشیار قرآن کریم، فرهنگ‌سازی انس با قرآن ویژه خردسالان پیش‌دبستانی و شناسایی و جذب استعدادهای قرآنی تحت آموزش‌های مستمر است.

وی تربیت نیروی انسانی آموزش عمومی قرآن کریم، برگزاری دوره‌های تربیت معلم حفظ و همچنین راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی قرآن کریم را از جمله دیگر فعالیت‌های حوزه آموزش خواند.

وی در سخنان خود به برخی از فعالیت‌های حوزه تبلیغی و ترویجی اشاره کرد و یادآور شد: از جمله این فعالیت‌ها نیز برگزاری مراسم تکریم چهره‌های قرآنی فعال در آموزش قرآن کریم، برگزاری محافل قرآنی، استقرار کرسی‌های هفتگی تلاوت قرآن کریم و برگزاری جشنواره قرآنی سفینة‌النجات است.

سرپرست دارالقرآن کریم استان کردستان همچنین به دیگر فعالیت‌های این بخش اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ویژه دهه مبارک فجر، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و هم‌افزایی پیشکسوتان قرآنی و تقویت و غنی‌سازی سامانه قرآنی دارالقرآن کریم استان کردستان از دیگر فعالیت‌های حوزه تبلیغی و ترویجی است.

علیپور فعالیت‌های بخش حمایتی و نظارتی را نیز شامل حمایت از راه‌اندازی جلسات قرآنی خانگی و کمک به توانمندسازی موسسات قرآنی مردمی تحت پوشش دانست و اضافه کرد: حمایت از حلقه‌ تفسیر موضوعی قرآن کریم در مساجد و حمایت از برگزاری محافل و مسابقات قرآنی نیز در این استان انجام می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تشویق موسسات قرآنی مردمی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و نظارت و ارزیابی تشکل‌های قرآنی نیز از دیگر اقداماتی است که امسال توسط دارالقرآن کریم استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول