اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین:

علوم قرآنی برای انسان مفید و تاثیرگذار هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین گفت: علومی برای انسان مفید و تأثیرگذار هستند که اصولا ریشه در قرآن دارند.

علوم قرآنی برای انسان مفید و تاثیرگذار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین در مسجد امام رضا‌ (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین و امام جمعه موقت قزوین، مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام حسین حیدری نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام علی صفی‌خانی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، جمعی از اساتید حوزه علمیه قم و نیز تعدادی از معاونان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور داشتند.

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در این مراسم پیرامون علوم موجود در عالم چنین گفت: علوم موجود در عالم معمولا ریشه در قرآن داشته و علومی که ریشه آن‌ها در قرآن نیست، علوم مفیدی برای انسان نخواهد بود.

وی ادامه داد: سال گذشته که به محضر آیت‌الله جوادی آملی رسیدیم ایشان هم در مورد اهمیت علوم گفتند علومی که برای انسان مفید است که ریشه در قرآن دارند.

امام جمعه موقت قزوین در مورد اهمیت پرداختن بیشتر به قرآن گفت: اگر می‌خواهید جامعه، زندگی و دانشگاهی با برکت داشته باشید باید همواره آموزه‌های قرآن را در آنجا پیاده‌سازی کنید.

وی ابراز کرد: تمام قرآن کریم برکت است و در ماه مبارک رمضان به صورت کلی بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده و علت اصلی اینکه ماه رمضان را ماه مبارک رمضان می‌خوانند به خاطر نزول قرآن در این ماه است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان از هزار ماه (حدود 80 و اندی سال) مبارک است.

عابدینی افزود: وقتی ماه مبارک رمضان به شب‌ قدر می‌رسد خیلی ارزش پیدا کرده چون قرآن در این شب نازل شده است.

امام جمعه موقت قزوین با تأکید بر اینکه شب قدر تنها یک شب است، یادآور شد: شب قدر تنها یک شب از سال است که باید قدر آن را بیشتر بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید در شب قدر چشم‌انداز کارهای خود را ببینند و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول