اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نمایشگاه قرآن صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه تفسیر تصویری قرآن در اصفهان

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: هم‌زمان با برپایی نمایشگاه قرآن در اصفهان نمایشگاه تفسیر تصویری قرآن در اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه تفسیر تصویری قرآن در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حمید صادق‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دفتر مرکزی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان اظهار کرد: نهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت از10 مرداد ماه تا 17مرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در هشت دوره گذشته نمایشگاه قرآن در استان اصفهان با نام قرآن و علوم قرآنی بوده است، تصریح کرد: در سال جاری این نمایشگاه با نام قرآن و عترت به مدت هفت روز در خدمت مردم استان اصفهان است.

مشاور فرهنگی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: در نهمین دوره از نمایشگاه قرآن بحث عترت را در کنار مباحث قرآن در غرفه‌های مرتبط ادغام کرده و به صورت تخصصی با این مسئله پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه چاپ ویژه‌نامه تخصصی را در رأس کار داریم، تاکید کرد: علاوه بر برنامه‌های ویژه افتتاحیه که ساعت 17 بعدازظهر روز سه شنبه است، هر شب یک جزء خوانی از قرآن را در فضای باز نمایشگاه داریم.

صادق‌زاده با اشاره به برگزاری محافل قرآنی و اجرای مسابقات قرآنی که از برنامه‌های فرهنگی و هنری و جنبی نهمین دوره از نمایشگاه قرآن است، اضافه کرد: سایت ghoran.isf.ir در مدت برگزاری نمایشگاه اطلاعات مربوط به نمایشگاه را اطلاع رسانی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن در اصفهان از سال گذشته تا کنون گفت: این دوره از نمایشگاه قرآن با مشارکت مجموعه‌های قرآنی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آنها در دبیرخانه برنامه‌های اجرایی شکل گرفته است.

مشاور فرهنگی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه در سال‌های گذشته تقسیم‌بندی فضای نمایشگاه مورد اعتراض برخی از غرفه‌داران بوده است، اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه قرآن با ثبت نام اینترنتی 350 متقاضی اعلام آمادگی حضور در نمایشگاه کردند که از این تعداد 166 متقاضی پذیرفته شدند.

وی از مشخصه مهم این دوره از نمایشگاه را تقسیم‌بندی نمایشگاه به قرآن و خانواده، قرآن و اهل قلم و انتشارات برشمرد و افزود: اولویت انتخاب بر اساس سازمان‌ها و مؤسسات نشر آثار قرآنی بوده است.

صادق‌زاده همچنین از برنامه‌های جالب جنبی این نمایشگاه را نشست ویژه بیداری اسلامی با محوریت قرآن دانست و تصریح کرد: برای ارتباط با سایر ادیان الهی از انتشاراتی که کتب به زبان‌های مختلف دارند، استفاده شده است.

وی با تاکید به اینکه در سال گذشته بیش از 80 هزار نفر از نمایشگاه قرآن بازدید کردند، گفت: در نهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت در این نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود که با پخش برنامه‌های زنده از صدا و سیما، رادیو اصفهان و رادیو نور استقبال بازدیدکنندگان بیش از سال گذشته باشد.

مشاور فرهنگی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همچنین از تخفیف 25 درصدی خرید کتاب‌های مذهبی و قرآنی خبر داد و تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه سعی شده است، سلیقه تمامی اقشار جامعه اعم از کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اعمال شود.

وی مدت برگزاری نمایشگاه را از 10 مرداد جاری تا 17 مرداد از ساعت 17 بعد از ظهر تا ساعت 24 دانست و گفت: زمان بازدید نمایشگاه با توجه به ماه رمضان برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول