اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

آئین حفظ‌خوانی قرآن توسط حافظان کاشان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمومنین(ع) شهرستان کاشان از برگزاری آئین حفظ‌خوانی قرآن همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر توسط حافظان این شهرستان خبر داد.

آئین حفظ‌خوانی قرآن توسط حافظان کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجتبی حسن‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم، آئین حفظ‌خوانی این کتاب مقدس توسط حافظان قرآن و نهج‌البلاغه این مؤسسه برای اولین بار در شهرستان کاشان همه روزه در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی، حفظ قرآن را مقدمه‌ای بر تدّبر در آن دانست و افزود: آئین حفظ‌خوانی قرآن کریم توسط حافظان قرآن و نهج‌البلاغه شهرستان کاشان با هدف فرهنگ‌سازی انس با قرآن و ایجاد شور و انگیزه‌ای مضاعف در بین اقشار مختلف برای تلاوت قرآن اجرا می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمومنین(ع) شهرستان کاشان افزود: در این برنامه معنوی همه روزه چهار نفر از حافظان قرآن و نهج‌البلاغه هر کدام به ترتیب پنج صفحه از یک جزء قرآن را در حضور شرکت‌کنندگان خواهر و برادر به صورت حفظ تلاوت می‌کنند.

حسن‌زاده یادآور شد: برای این برنامه 14 نفر از حافظان قرآن و نهج‌البلاغه، به صورت دوره‌ای قرآن را از حفظ تلاوت کرده و در پایان نیز شرکت‌کنندگان در این آئین معنوی از سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، حسین چوپانی، علیرضا محمدی، جابر رمضانعلی‌زاده، مهدی زارع، محمد حداد، سید محمد مهدوی، سعید نصیرزاده، مهدی سقاحضرتی، حسن شریفی، مصطفی راستین، مرتضی محسنی، امیرحسین طالبیان، محمد جواد دانشمند و سعید سیاح از حافظان قرآن و نهج‌البلاغه کاشان در این آئین به تلاوت قرآن می‌پردازند.

حسن‌زاده سپس به تشریح اقدامات مؤسسه فرهنگی قرآنی امیر‌المؤمنین(ع) کاشان پرداخت و گفت: این مؤسسه به عنوان مجری طرح تخصصی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه، فعالیت خود را از سال 82 با عنـوان «‌طرح تخصصی حفظ نهج‌البلاغه» با هدف تلفیق قرآن و عترت، زدودن غربت از کتاب شریف نهج‌البلاغه و افزایش حافظان این کتاب ارزشمند در حد و اندازه حافظان قرآن و همچنین الگوسازی عمل به دستورات امام علی(ع) در جامعه اسلامی‌ آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این مؤسسه در مدت کوتاهی، ‌مفتخر به تربیت و معرفی 24 حافظ کل نهج‌البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع شده است که این نوجوانان و جوانان حافظ ‌تاکنون موفق به کسب بیش از 35 مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج‌البلاغه شده‌اند و اولین زن حافظ نهج‌البلاغه کشور نیز تربیت‌ شده این مؤسسه است.

حسن‌زاده، تربیت 3 هزار حافظ قسمت‌هایی از قرآن و نهج‌البلاغه، پرورش یک‌هزار و 500 عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج‌البلاغه و همچنین تحقق شعار کاشان شهر نهج‌البلاغه را برخی از اقدامات این مؤسسه برشمرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول