اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مدیرکل صدا‌و‌سیما با مدیران دارالحافظان تاکید شد

حضور نخبگان ‌قرآنی در رسانه

خبرگزاری فارس: در نشست مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌‌غربی با مدیران و اساتید موسسه دارالحافظان قرآن‌ کریم استان بر حضور هرچه بیشتر نخبگان‌ قرآنی در برنامه‌های رسانه در راستای توجه بیشتر مسئولان به جامعه‌ قرآنی تاکید شد.

حضور نخبگان ‌قرآنی در رسانه

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محسن شکرنیا مدیرکل صدا‌و‌سیمای آذربایجان‌غربی ظهر امروز با حضور در محل موسسه دارالحافظان قران ‌کریم این استان، با بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه در نشستی با مسئولان و اساتید موسسه شرکت کرد.

در این نشست ابتدا اساتید قرآنی موسسه دارالحافظان با بیان مشکلات جامعه قرآنی در آذربایجان‌غربی بر لزوم حمایت هرچه بیشتر مسئولان و به‌ ویژه صدا‌و‌سیما از موسسات قر‌آنی تاکید کردند.

توجه مسئولان صدا‌و‌سیمای استان به ظرفیت‌های موسسات قرآنی، تولید برنامه‌های متنوع قرآنی به منظور پخش در زمان‌های مختلف روز، استفاده از نخبگان قرآنی و فرهنگی در برنامه‌های روزانه و همچنین تهیه خبر و برنامه‌های تولیدی از برنامه‌های موسسات ‌قرآنی و پخش در رسانه ملی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با این موسسات از درخواست‌های اساتید قرآنی بود.

پس از سخنان و درخواست‌های اساتید قرآنی از مدیرکل صدا‌و‌سیمای استان، مدیرعامل موسسه دارالحافظان آذربایجان‌غربی در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در طول سال، ابراز داشت: متاسفانه به‌ دلیل حمایت کم مسئولان از موسسات قرآنی این موسسات در طول سال قادر به اجرای برنامه‌های ابتکاری و سایر فعالیت‌های جانبی نیستند.

مهدی کاتب افزود: رغبت اندک برادران برای شرکت در کلاس‌های موسسات بر‌خلاف بانوان از دیگر مشکلات موسسات است که باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی‌های مناسبی توسط مسئولان حوزه قرآنی صورت پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان‌ کرد: صدا‌و‌سیما به‌ عنوان فراگیرترین ابزار رسانه‌ای در دنیا باید توجه بیشتری به فعالیت‌های قرآنی داشته ‌باشد تا به ‌این ‌وسیله شاهد جلب توجه مردم به شرکت در کلاس‌های مختلف قرآنی باشیم.

ادریس آقالو، قائم‌ مقام موسسه دارالحافظان آذربایجان‌غربی نیز در ادامه این نشست، برگزاری جلسه‌ای با حضور مقام‌عالی استان برای بررسی دقیق‌تر مشکلات قرآنی، اجرای طرح‌های ارائه ‌شده توسط موسسات در سطح شهرستانی و استانی و همکاری بیشتر مسئولان استانی با موسسات و خانه‌های قرآنی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی ‌بر همه‌گیر کردن فعالیت‌های قرآنی در جامعه را از نیازهای روز جامعه قرآنی در آذربایجان‌غربی دانست و تاکید کرد: در حالی ‌که طرح‌های ارائه‌ شده توسط موسسات قرآنی در سطح کشوری مورد قبول و قابل ‌اجرا است ولی متاسفانه ادارات استانی هیچ‌گونه رغبتی به اجرای این‌گونه طرح‌ها و برنامه‌ها نشان نداده و همین امر موجب بی‌رغبتی فعالان قرآنی برای شرکت در مجامع مختلف می‌شود.

در پایان این جلسه، محسن شکرنیا مدیرکل صدا‌و‌سیمای آذربایجان‌غربی در سخنانی اظهار داشت: دلیلی که باعث کم‌توجهی مسئولان به مقوله فرهنگ در جامعه است نامشخص بوده و به‌ همین یافتن راه‌حل برای این مشکل نیز دشوار است.

وی افزود: رسانه‌ ملی خود را موظف به اجرای برنامه‌های قرآنی و پوشش فعالیت‌های موسسات قرآنی می‌داند اما این کاستی از سوی موسسات قرآنی است که مایل به ارائه برنامه‌های دلخواه مردم در صدا‌و‌سیما نبوده و به ‌همین دلیل رسانه نیز قادر به پخش آن‌ها نیست.

شکرنیا نخبگان‌ قرآنی را یکی از پایه‌های پیشرفت در جامعه دانست و تصریح‌ کرد: در صورتی‌ که این قشر برای شرکت در برنامه‌های رسانه‌ ملی اعلام آمادگی کنند صدا‌و‌سیما نیز با کمال میل قادر به تهیه و پخش سخنان فعالان قرانی خواهد بود اما تنها دلیلی که بسیاری از مشکلات جامعه قرآنی ناگفته باقی‌ مانده دوری این جامعه از برنامه‌های تولیدی و شرکت در مجالس تنها به ‌عنوان قاری است.

مدیرکل صدا‌و‌سیمای آذربایجان‌غربی با دعوت از فعالان قرآنی برای ارائه نظرات خود در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی بیان داشت: در صورتی‌ که مشکلات این جامعه به ‌طور صریح و شفاف اعلام شود مسئولان نیز خود را موظف به رفع این مشکلات می‌دانند و به این‌ ترتیب می‌توان آینده قاریان و حافظان قرآنی کشور را درخشان و نورانی پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول