اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیروکارزین خبر داد

رونق فعالیت‌های قرآنی در فارس، با حضور قاریان مصری

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیروکارزین گفت: حضور قاریان مصری باعث رونق بیشتر فعالیت‌های قرآنی در استان فارس شده است.

رونق فعالیت‌های قرآنی در فارس، با حضور قاریان مصری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری در جلسه ستاد حفظ قرآن کریم قیروکارزین که با حضور فرماندار، مسئولان اداره‌ها و فعالان فرهنگی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری قیروکارزین برگزار شد، اظهار داشت: محافل قرآنی مقدمه‌ای برای پرداختن به سایر رشته‌های قرآنی از جمله حفظ، قرائت و ترجمه و مفاهیم این کتاب آسمانی است.

وی با اشاره به اهمیت انجام برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان که طبق روایات اسلامی ماه بهار قرآن نامیده شده، فرصت مناسبی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه است و همگی باید در راستای برگزاری محافل و مجالس قرآنی و استفاده از برکات ماه نزول قرآن تلاش کنیم.

اکبری ادامه داد: آیه، آیه قرآن برای زندگی انسان درس بوده و تمام مشکلات مسلمانان به دلیل دوری از این کتاب آسمانی است.

امام جمعه قیروکارزین ابراز داشت: تمام مسئولان وظیفه دارند که زمینه انس و نزدیکی افراد جامعه به ویژه نسل جوان را با کتاب هدایت‌بخش الهی فراهم کنند.

در ادامه این جلسه مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با تشریح فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: در چند سال اخیر فعالیت‌ها و  امور مختلف قرآنی به صورت ویژه در سطح این سازمان گسترش یافته است و در حالی که در سال‌های گذشته تنها مسابقات بین‌المللی قرآنی کریم مطرح بود، هم‌اکنون مسئله مهم آموزش و برگزاری محافل انس با قرآن نیز به طور جدی در کنار مبحث مسابقات قرآن دنبال می‌شود.

مصطفی زائری اضافه کرد: برپائی محافل انس با قرآن کریم و حضور قاریان ممتاز مصری در این محافل باعث رونق بیشتر فعالیت‌های قرآنی در استان فارس بوده و زمینه مناسب برای حاکم کردن روح قرآنی را در جامعه فراهم می‌کند.

مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان قرآن کریم بیان داشت: شهرستان قیروکارزین دارای ظرفیت بالایی در زمینه‌های مختلف قرآنی است اما جای استعدادهای درخشان قرآنی این شهرستان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به ویژه در رشته حفظ خالی است که امیدواریم با همت مسئولان این شهرستان و فراهم شدن زیرساخت‌های آموزشی لازم ضمن برطرف شدن کمبودها، بتوان گامی موثر و مفید در راستای عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری در مورد تربیت 10میلیون حافظ قرآن کریم برداشت.

در پایان این جلسه با حضور فرماندار، امام جمعه، روسای ادارات اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهی انتظامی شهرستان قیروکارزین و فعالان فرهنگی مذهبی درمورد هرچه بهتر برگزار شدن محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری عبدالناصر حرک در آستان مقدس امامزاده سید تاج‌الدین محمد (ع) این شهرستان بحث و تصمصم‌گیری شد.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول