اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی شهرکرد:

تدبر در قرآن تراز افراد را مشخص می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی شهرکرد گفت: یکی از ملاک‌های واقعی سنجش افراد، بینش و تأمل در دین است، چیزی که در واقع محصول تأمل و تدبیر در آیات نورانی قرآن است.

تدبر در قرآن تراز افراد را مشخص می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی فتاحیان ظهر امروز در نشست محفل انس با قرآن کریم در ناحیه بسیج دانشجویی شهرکرد، اظهار داشت: یکی از ملاک‌های واقعی سنجش افراد، بینش و تأمل در دین است، چیزی که در واقع محصول تأمل و تدبیر در آیات نورانی قرآن است.

وی افزود: در سایه تلاوت و تدبیر در معانی و مفاهیم آیات قرآنی و عمل به دستورات اصیل اسلام، بصیرت در دین حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: دستیابی به بصیرت بالا کمال واقعی انسان‌ها در دوران زندگی است، و هدف از خلقت انسان‌ها نیز دستیابی به بصیرت است.

فتاحیان بر ضرورت ترویج آموزه‌های دینی در بین خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: با استناد به سخن امام صادق(ع)، تلاوت‏کنندگان قرآن به دو دسته تقسیم می‎شوند، دسته نخست کسانی هستند که قرآن را به عنوان زیبایی و دکور در منزل نگهداری می‏کنند که چه بسا در اشتباه و گمراهی بوده و دسته دوم نیز کسانی هستند که قرآن را می‏خوانند و سر به تأمل و تفکر فرو می‏برند و حلال آن را حلال و حرام آن را حرام می‏شمارند که این گروه اهل بهشت محسوب می‎شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی شهرکرد، با تأکید بر اینکه ماه رمضان مناسب‌ترین فرصت برای خودسازی انسان است، بیان داشت: ماه رمضان، ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است که در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود و عبادت در یکی از شب‌های آن (شب قدر) بهتر از عبادت هزار ماه است.

وی با اشاره به وظایف روزه‌داران در این ماه مبارک افزود: صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان و نیز عبادت و سجده‌های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضیلت اطعام در این ماه از مهم‌ترین وظایف مسلمانان در ماه رمضان است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول