اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

ترویج فرهنگ قرآن به حرکت مردمی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت: ترویج و نهادینه شدن فرهنگ قرآن در تمام ابعاد و شئون اجتماعی نیاز به حرکت مردمی و خودجوش دارد.

ترویج فرهنگ قرآن به حرکت مردمی نیاز دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ قرآن در کوثر اظهار داشت: در حالی شاهد مظلومیت قرآن کریم در بخش‌های مختلف زندگی اجتماعی و شئون عمومی هستیم که اتکا به این کلام نورانی می‌تواند زندگی ما را صفا و صمیمیتی خاص ببخشد و به تقویت روحیه همدلی و وحدت نیز کمک کند.

وی با قدردانی از متولیان امر در برگزاری جلسات مستمر شورای قرآن در کشور و استان اردبیل و به تبع آن در شهر کوثر تصریح کرد:‌ در حالی امروز شاهد رونق گرفتن مطالعه و ژرف‌اندیشی در کلام الهی هستیم که جوانان و نوجوانان ما با استقبال خوب از محافل این حقیقت را ثابت کردند که تربیت و تعالی قرآن کریم می‌تواند مصونیت‌بخش باشد.

عبداللهی خواستار اصلاح ضعف در برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه شد و خاطرنشان کرد: کودکان ما از طریق کلام الهی می‌توانند با شاخصه‌های مختلف اخلاقی، رفتاری و حضور اجتماعی آشنا شوند و به جای آن که آنها شخصیت‌ها و الگوهای خارجی را برای خود در نظر بگیرند باید سیره و سلوک ائمه اطهار و کلام آسمانی قرآن محور و مدار الگوگیری آنها باشد.

این مسئول اضافه کرد: شورای قرآن با هدف ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در بین دستگاه‌های دولتی تقویت اعتقاد به قرآن کریم را در دستور کار قرار داده است تا در این زمینه حرکت‌ها به ثمر بنشیند.

وی افزایش التزام عملی به قرآن و گسترش فرهنگ قرآن‌خوانی به همراه ارایه مفاهیم و تفسیر را یادآور شد و بیان کرد: ما نیاز داریم در این زمینه حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بیشتری را شاهد باشیم.

به گزارش فارس،‌ امام جمعه کوثر ادامه داد: ‌مؤسسات و نهادهای قرآنی، مردمی و دولتی کوثر با تشکیل شورای قرآنی می‌توانند در کنار هم فعالیت کرده و با پیگیری امور از برخی موازی‌کاری‌ها و اقدامات پراکنده و کم تأثیر اجتناب کنند.

عبداللهی ادامه داد: ‌مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی در طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی که به صورت مشارکتی با نهادها و سازمان‌های مختلف اجرا می‌شود نیازمند حمایت این شورا است که سعی داریم در این زمینه حرکت مثبت را شاهد باشیم.

فرماندار کوثر نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از تشکیل اولین جلسه شورای قرآنی گفت: هدف از شکل‌گیری این شورا انسجام‌بخشی به فعالیت‌های حوزه قرآنی و کاستن از برخی موازی‌کاری‌ها و حرکت‌های یک‌ جانبه است.

سعدالله رئیس‌ساداتی افزود: کسانی که در حوزه قرآن، ترویج و نشر معارف و کلام الهی مشارکت دارند باید بتوانند امکانات موجود را در زمینه تربیت حافظان قرآن عملی کنند.

وی بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و ایجاد یک رقابت سالم بین این مراکز آموزشی را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: تنها خواندن و قرائت قرآن کفایت نمی‌کند بلکه باید با مفهوم عمیق قرآن آشنا شویم و حداقل روزانه 10 دقیقه را به یادگیری و آشنایی با کلام الهی اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول