اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا با حضور استاندار مازندران صورت می‌گیرد

افتتاح فاز اول ساختمان موسسه قرآنی نورالهدی ساری

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه قرآنی نورالهدی ساری از افتتاح فاز اول ساختمان موسسه قرآنی نورالهدی در پنجم مرداد ماه با حضور استاندار مازندران و قاریان کشوری و بین‌المللی خبر داد.

افتتاح فاز اول ساختمان موسسه قرآنی نورالهدی ساری

سیدمهدی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه فاز اول این ساختمان پنجم مرداد با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی به ویژه قاریان و حافظان استان مازندران بهره‌برداری می‌شود، اظهار داشت: فاز اول ساختمان این موسسه در راستای کمک به سایر موسسات و نهادهای فرهنگی قرآنی و به منظور تعمیم و اشاعه فرهنگ قرآنی، احیای ارزش‌های الهی و صیانت از فرهنگ جامع قرآنی افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: این موسسه با هدف آموزش تخصصی روخوانی، روان خوانی، صوت و لحن، تجوید و ترتیل، مجری، تواشیح، سخنران، داور، مفسر، موذن و کشف استعدادها تأسیس شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه زمین این موسسه اهدایی بوده است، ابراز داشت: شهرداری ساری در راستای برنامه پنجم توسعه، قطعه زمینی را به موسسه فرهنگی قرآنی نورالهدی واگذار کرد که فاز اول آن با حدود  یک‌هزار مترمربع احداث شد.

مدیر موسسه قرآنی نورالهدی با اشاره به اینکه بنای ساخته شده شامل سالن جلسات قرآنی، استودیو قرآنی، چهار کلاس آموزش، اتاق اساتید، حوزه اداری، فروشگاه‌های محصولات قرآنی فرهنگی و دینی، بانک اطلاعات جامع انوار و نرم‌افزارهای قرآنی بانک جامع محصولات فرهنگی قرآنی، مشاوره قرآنی و پاسخ به شبهات قرآنی است، خاطرنشان کرد: برای احداث این میزان فضا 4 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

احمدی با اعلام اینکه 70 درصد هزینه‌های انجام شده از محل خودیاری و مشارکت‌های مردمی بوده است، متذکر شد: 30 درصد تخصیصی از سوی شورا و شهرداری ساری و سایر ادارات تأمین و پرداخت شد.

وی درباره فاز دوم این موسسه گفت: در فاز دوم این موسسه مهمان‌سرا ویژه قاریان ایرانی و خارجی و سالن بزرگ همایش‌ها در دو طبقه پیش‌بینی شده و حدود 3 میلیارد ریال بودجه مورد نیاز است.

این مسئول با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های این موسسه حضور برترین قاریان، حافظان، مربیان، داوران قرآنی و گروه‌های تواشیح و همخوانی است، خاطرنشان کرد: قاریان و حافظان عضو موسسه که بیشتر آنها تحصیلکرده و از تحصیلات عالیه در حد فوق لیسانس و دکترا بهره‌مند هستند همگی دارای رتبه‌های شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی هستند.

مدیر موسسه قرآنی نورالهدی شهرستان ساری درباه موفقیت‌های این موسسه گفت: به عنوان نمونه امسال دو گروه از شش گروه تواشیح و همخوانی موسسه با عنوان گروه نور و گروه طه به ترتیب به کشورهای اندونزی و پاکستان برای اجرای برنامه‌های قرآنی اعزام می‌شوند.

وی دیگر فعالیت‌های قابل توجه موسسه را تامین قاری ترتیل‌خوان برای برنامه «در محضر قرآن کریم» برشمرد و یادآور شد: این موسسه آمادگی دارد به تمامی ادارات دولتی، موسسات غیردولتی در برگزاری محافل و مجالس قرآنی کمک کند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول