اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی بین‌المللی میعاد قم صورت می‌گیرد

اجرای بیش از 50 برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: به همت گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی بین‌المللی میعاد قم بیش از 50 برنامه قرآنی در محافل فرهنگی و قرآنی در سطح کشور در ایام و لیالی پرخیر و برکت ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

اجرای بیش از 50 برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدرسول مهدوی سرپرست گروه میعاد گفت: همزمان با آغاز ماه پر خیر و برکت رمضان، گروه تواشیح میعاد قم با حضور در محافل مختلف قرآنی و مراسم فرهنگی مذهبی در استان قم و استان‌های همجوار به اجرای برنامه‌های گوناگون همخوانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازد.

وی افزود: این برنامه‌ها در محافل انس با قرآن حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، نمازهای جمعه و جماعات، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، برنامه‌های مختلف قرآنی و برخی ادارات و نهادها برگزار خواهد شد.

وی ضمن اعلام حضور گروه میعاد در شبکه‌های مختلف تلویزیونی گفت: گروه تواشیح میعاد تاکنون در شبکه‌های مختلف صدا و سیما به اجرای برنامه پرداخته است که اکثر این اجراها به شکل مستقیم و یا به صورت کار تولیدی از شبکه قرآن و معارف سیما، شبکه سوم سیما، سیمای استانی نور، شبکه بین‌المللی الکوثر، رادیو معارف، رادیو قرآن و رادیو قم پخش شده‌اند.

سرپرست گروه میعاد درباره تاریخچه تشکیل این گروه یادآور شد: گروه تواشیح میعاد در سال 1385 با دغدغه تولید آثار فاخر قرآنی و با هدف جذب قشر جوان و نوجوان به فرهنگ غنی قرآن از طریق ساخت کارهای بدون موسیقی با استفاده از ملودی‌های اصیل عربی و فارسی به همت جمعی از قرآن دوستان تاسیس شد و تاکنون با اجرای بیش از 600 برنامه متنوع قرآنی رکورددار حضور در میادین قرآنی و فرهنگی است.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های گروه حضور مستمر و فعال در مسابقات تخصصی همخوانی و تواشیح سازمان اوقاف و امور خیریه است که همه ساله به صورت سراسری برگزار می‌شود که این گروه تاکنون جزو 10 گروه برتر کشور شناخته شده و همچنین به کشورهای مالزی و پاکستان سفر کرده و از کشورهای آلمان، امارات و سریلانکا برای اجرای برنامه قرآنی دعوت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور جوانان نخبه قرآنی در گروه که در این زمینه تبحر و خلاقیت بالایی دارند طرح‌های مختلف قرآنی به شکل کامل با اجرای برنامه‌های گوناگون تواشیح، قرائت قرآن، حفظ و آموزش قرآن برگزار شده و حتی درخور توجه است که در ارائه نغمات آئینی و مدح اهل‌بیت نیز دارای برنامه و صاحب‌نظر هستند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول