اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

مشکل اشتغال با تلفیق آموزش‌های نظری و مهارتی حل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: با تلفیق آموزش‌‌های نظری و مهارتی مشکلات جامعه در زمینه بیکاری و اشتغال حل می‌شود.

مشکل اشتغال با تلفیق آموزش‌های نظری و مهارتی حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم صیادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سند مهارت و فناوری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حال حاضر آماده شده است و با طراحی لازم در اختیار جامعه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سند شامل هشت راهبرد، 27 سیاست و 250 برنامه است، افزود: این سند می‌تواند در 10 سال آینده نظام مهارت را دچار تحول کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از تکمیل دوره‌های بین سطوحی و ارتباط تنگاتنگ بین آموزش‌های رسمی و بلند‌مدت خبر داد و افزود: این دوره‌ها با اقدامات لازم در استان‌ها نیز پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه مهارت‌آموزی از جمله اجرای دوره‌های آموزشی مسئله محور خاطرنشان کرد: این طرح با عنوان طرح ملی مهندسین فردا در کشور اجرایی می‌شود.

صیادی با بیان اینکه طرح مسئله محور از سال جاری در کشور عملیاتی می‌شود، گفت: برخی از استان‌های کشور به عنوان پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان زنجان نیز به عنوان یکی از استان‌های پایلوت برای اجرای این طرح است، افزود: این طرح در استان زنجان نیز عملیاتی می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اجرای این طرح در رشته‌های رباتیک، رایانه، بورس و تجارت، سازه‌های ماکارونی و الکترونیک ادامه داد: این طرح با محوریت توانمند‌سازی مربیان برگزار می‌شود.

وی از رشد مطلوب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در یکسال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته 7 میلیون و 500 نفر ساعت در استان زنجان آموزش‌های لازم را در مراکز دولتی و آزاد فراگرفتند.

صیادی از نیازسنجی رشته‌های مورد نیاز استان خبر داد و افزود: رشته‌های مختلف براساس طرح آمایش سرزمین و نیاز شهرستان‌های مختلف در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به رشد دو برابری میزان شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی المپیاد ملی مهارت تصریح کرد: مرحله استانی این المپیاد تیرماه سال جاری برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ارائه آموزش‌های لازم در قالب نظام نوین استاد و شاگردی در 150 کارگاه آموزشی خبر داد و گفت: این دوره‌ها برای 600 کارآموز برگزار شد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول