اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گناباد:

سیاست‌گذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وظیفه اصلی سازمان ملی مهارت است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گناباد گفت: سازمان ملی مهارت وظیفه سیاست‌گذاری حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را عهده‌دار است.

سیاست‌گذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وظیفه اصلی سازمان ملی مهارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، غلامرضا علیخانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در نظام ملی مهارت که سال گذشته تصویب شد و اتفاق بزرگی در حوزه فنی و حرفه‌ای بود، تمام آموزش‌های مهارتی در کشور یکپارچه و در قالب یک نظام می‌شوند.

وی افزود: در درون این نظام، سازمانی به نام سازمان ملی مهارت تشکیل می‌شود که وظیفه سیاست‌گذاری حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای را عهده‌دار است.

وی ادامه داد: در سازمان ملی مهارت سه مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که وظیفه آموزش سطحی را دارند، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کنند که دو مجموعه آخر مدرک تحصیلی ارائه می‌کنند و وظیفه آموزش مقطع دارند.

علیخانی تصریح کرد: سه زیرنظام دیگر هم شامل آموزش مهارت فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و نظام احراز اشتغال وجود دارند.

وی افزود: در صلاحیت حرفه‌ای هر کسی برای ورود به هر شغلی مناسب نیست و باید تعیین صلاحیت شود و مدرک تحصیلی به تنهایی کافی نیست بلکه باید تجربه کاری و مدارک فنی و حرفه‌ای را هم همراه داشته باشد.

علیخانی گفت: در نظام احراز اشتغال افرادی که داراری صلاحیت هستند تصمیم‌گیری می‌شود که وارد چه شغلی شوند.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های سازمان ملی مهارت تنظیم سند راهبردی مهارت و فناوری و اعتبار بخشی به گواهینامه ملی سازمان است.

وی افزود: در سند راهبردی مهارت و فناوری، برنامه‌ها در قالب 8 راهبرد، 27 سیاست و 180 برنامه است که برنامه سازمان برای 5 سال آینده در حوزه‌های مختلف مشخص شده است.

علیخانی ادامه داد: اعتبار بخشی به گواهینامه ملی سازمان و با تعریف دوره‌های پودمانی، برخی از گواهینامه‌ها از مهرماه آینده منجر به مدرک تحصیلی می‌شوند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول