اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد

برگزاری یک میلیون نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در سال جاری قرار است با همکاری آموزشگاه‌های آزاد بیش از یک میلیون نفر ساعت برنامه آموزشی ـ مهارتی برگزار شود.

برگزاری یک میلیون نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام الله صفری صبح امروز در مراسم تجلیل از کار‌آفرینان و مجموعه‌های نمونه بخش غیر‌دولتی فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: 20 درصد تعهدات مهارتی و اشتغالزایی قرار است به مجموعه‌های غیر‌دولتی واگذار شود تا از این طریق شاهد توسعه برنامه‌های آموزشی و مهارتی در استان اردبیل باشیم.

وی با اعلام اینکه تعهدات سازمان در یک سال گذشته به صورت 100 درصد تحقق یافته است، خاطرنشان کرد‌: ما موفق شدیم در عمل به تعهد خود برای یک‌هزار و 885 نفر در رشته‌ها و گروه‌های مهارتی متنوع فرصت کسب مهارت کنیم تا از این طریق بتوانیم جامعه را به سمت یاد گرفتن و اقبال به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق دهیم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل فعال بودن 26 مرکز دولتی و بیش از 200 مرکز فعال غیر‌دولتی را یادآور شد و گفت: ما در دور‌ترین مناطق نیز آمادگی داریم با اعزام اکیپ‌های سیار آموزشی و مهارتی برای علاقمندان دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی مناسب و مورد درخواست را برگزار کنیم.

صفری یادآور شد: بخشی از این آموزش‌ها در قالب تشکیل تعاونی‌ها انجام می‌شود که در این باب به نظر می‌رسد یک خدمات کیفی مطلوب را شاهد باشیم تا اصل 44 قانون اساسی که به صراحت نسبت به واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید و توصیه شده است شکل اجرا و عملیاتی به خود بگیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای با تغییر رویکرد خود مبنی بر تاکید و توصیه مهارت‌آموزان به دانش‌ محوری بیان داشت: ما جوانان جویای کار دانش‌آموخته دانشگاه‌ها را با برگزاری کلاس‌های آموزشی آماده حضور در عرصه‌های سازندگی و تولیدی می‌کنیم و معتقدیم از این طریق می‌توان بخش عظیمی از اهداف و سیاست‌های کار‌آفرینی را جامه عمل پوشاند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل دیگر رویکرد این سازمان را ایجاد کار‌آفرینی و توسعه اشتغال به شکل پایدار توصیف کرد و افزود: ما معتقدیم این حرکت و تقویت جبهه توانمند کردن نیروی انسانی باید به شکل مستمر و دایمی اتفاق بیفتد چرا که ما به اشتغال مولد و سودمند نیاز داریم که پایه آن علم و مهارت باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صفری در پایان سخنان خود به همکاری و همراهی خوب مربیان و مدرسان دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در بارور کردن استعداد‌ها و توانمند کردن نیروی انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر با بهره‌گیری از نظام آموزش مهارت‌های فناوری نوین قادر خواهیم بود اهداف و سیاست‌های حوزه اشتغال را عینیتی حقیقی ببخشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول