اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‎ای گلستان خبر داد

تحقق 18 هزار فرصت آموزشی فنی‎وحرفه‎ای در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‎وحرفه‎ای گلستان گفت: در یک سال گذشته 18 هزار فرصت آموزشی فنی‎وحرفه‎ای در گلستان محقق شده است.

تحقق 18 هزار فرصت آموزشی فنی‎وحرفه‎ای در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابوطالب جلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در نظام مهارت و فناوری بنا داریم ذهن همه جوانان و نوجوانان را با گسترش آموزش‎های فنی و حرفه‎ای توانمند سازیم که در این راستا برنامه‎های جدی آموزشی در بحث موضوع اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذسته با ایجاد 18 مرکز آموزشی ثابت در شهرها و 15 پایگاه در دهستان‎ها با ارائه خدمات به زندانی‎ها و پایگاهای آموزشی به 18 هزار نفر فرصت آموزشی داده شده است.

جلالی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده اشتغال عنوان کرد: نزدیک به 3 هزار نفر از این فرصت‎های شغلی به وجود آمده در گلستان استفاده می‎کنند.

مدیرکل آموزش و فنی‎وحرفه‎ای گلستان ابراز داشت: در راستای آموزش فنی‎وحرفه‎ای 500 آموزشگاه آزاد وجود دارد که در یک سال گذشته در 21 رشته به 28 هزار نفر در دوره‎های کوتاه‎مدت آموزش داده شده است.

وی توجه به آموزش‎های مهارتی به جوانان را یک ضرورت دانست و افزود: باید به اشتغال جوانان توجه بیشتری شود و در نظام مهارت و فناوری افراد را در حوزه‎ای که علاقه‎مند هستند توانمند کنیم.

جلالی در خصوص دانشگاهای علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‎ای گفت: این دانشگاه‎ها در پنج رشته در گرگان و گنبدکاووس در قالب پودمانی دانشجو می‎پذیرد که این رشته‎ها شامل رشته جوش، مکانیک، برق، تاسیسات ماشین است.

مدیرکل آموزش و فنی‎وحرفه‎ای گلستان بیان کرد: از دیگر اقداماتی که توسط این نهاد انجام شده بحث کلنگ‎زنی پروژه رامیان که نخستین مجتمع آموزشی کشاورزی در کشور در زمینی به مساحت 20 هکتار و در 75 رشته آموزشی در گلستان کلنگ‎زنی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مجتمع آموزشی علاقه‌مندان به مباحث کشاورزی می‎توانند حضور و از این مهارت‎ها استفاده کنند یادآور شد: رشته‎های آموزشی آبزیان، دام، طیور و کشاورزی در این مجتمع در نظر گرفته شده که امید داریم با همکاری مسئولان در سال 1392 شاهد به بهره‎برداری رسیدن آن باشیم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول