اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

رویکرد فنی و حرفه‌ای دانش‌محور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای دانش‌محور و تقویت جبهه مهارت‌آموزی است تا با گذر از مدرک‌گرایی بتوانیم به سمت مهارت‌آموزی حرکت کنیم.

رویکرد فنی و حرفه‌ای دانش‌محور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری در جریان بازدید از طرح‌های توسعه فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار داشت: ما در ترویج و توسعه مهارت‌آموزی در جامعه به همراهی و همکاری خوب اصحاب رسانه و قلم نیاز داریم چراکه یقین داریم با اطلاع‌رسانی آنها افراد جامعه به حقایق این حوزه واقف بوده و اجازه می‌دهند فرزندان آنها با حضور در مراکز حرفه‌آموزی مهارت‌های مورد نظر را یاد بگیرند.

وی با بیان این‌که فنی و حرفه‌ای امروز هم کار دانشگاهی و هم نظام تعلیم و تربیت را به صورت تلفیقی انجام می‌دهد، تصریح کرد: در نظام فنی و حرفه‌ای مباحث تئوری و نظری با دانش‌های مهارتی آمیخته شده و یک محیط کسب و کار مطلوب را می‌توان برای جوانان و نوجوانان مهیا کرد.

صفری خاطرنشان کرد: خبرنگاران به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر که قلم آنها حرمت همپای خون شهدا را دارد باید امروز در سنگر مجاهدت اطلاع‌رسانی فنون و علوم کارآمد حرکت کند تا با قلم اصحاب رسانه بتوانیم افراد جامعه را به اهمیت موضوع اشتغال از طریق حرفه‌آموزی آشنا کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما در دهه 50 با انفجار جمعیت روبه‌رو بودیم که در دهه‌های بعد این جمعیت جوان و نوجوان به عنوان نیروی کار آماده و متقاضی اشتغال نیاز به فرصت کار و تلاش داشتند که سازمان فنی و حرفه‌ای با تقویت جبهه مهارت‌آموزی سعی کرده به همه نیازهای آنها پاسخ دهد.

وی در ادامه بیان کرد: در عصر توسعه علوم و فنون جدید هر کس از مهارت لازم در حرفه و شغلش برخوردار نباشد در حقیقت عقب‌مانده محسوب شده و نمی‌تواند در حرکت و چرخه توسعه کشور خود تأثیرگذار باشد.

 

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به وجود چهار میلیون نفر دانشجو و طالب علم در کشور به عنوان نیروی آماده به کار برای حضور در واحدهای صنعتی، تولیدی و کارگاهی اشاره کرد و ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با هدف تقویت جبهه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد دانش‌محور وارد شده و سعی می‌کند فضای کسب و کار و مهارت‌آموزی نیروی انسانی را تقویت کند.

صفری همچنین بهبود شایستگی مهارت نیروی انسانی و ضرورت به کارگیری این توانمندی‌ها را بیان کرد و گفت: از طریق یادگیری مادام‌العمر در حقیقت در حوزه فنی و حرفه‌ای حرکتی تأثیرگذار را شاهد می‌باشیم که نتیجه آن به یقین مفید و مؤثر می‌باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول