اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

30 رشته به مجموع رشته‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در بخش ارائه خدمات مهارتی و آموزشی به زندانیان امسال 30 رشته توسعه پیدا می‌کند و ما در تلاش هستیم برای 249 هزار نفر ساعت آموزشی را مهیا کنیم.

30 رشته به مجموع رشته‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای افزوده می‌شود

/به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته ملی مهارت در اردبیل اظهار داشت: با افزوده شدن 30 رشته جدید در حوزه مهارت‌آموزی قادر خواهیم بود خدمات متنوعی را به هنرجویان ارائه دهیم که  در این زمینه به تربیت کادر و مربیان مجرب و در اختیار گذاشتن آنها برای آموزش‌های دستگاه‌های مختلف اقدام کردیم.

وی فعالیت 26 مرکز 247 کارمند رسمی و قراردادی فنی و حرفه‌ای در استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: همه این مجموعه‌ها تلاش می‌کنند تا شعار هر فرد ایرانی یک مهارت را عملیاتی کنند تا کمبود‌ها و نواقص در این زمینه برطرف شود.

50 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل راکد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در استان اردبیل 250 آموزشگاه آزاد فعالیت می‌کند که 50 آموزشگاه آن غیر‌فعال است، گفت: از 50 آموزشگاه غیر‌فعال و راکد که رتبه‌بندی شده‌اند برخی‌ها نیمه فعال است که ما با تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می‌دهیم قرار است این مجموعه‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

صفری یادآور شد: فنی و حرفه‌ای در دور‌ترین نقاط استان و شهرستان ارائه خدمات می‌کند و ما حتی در مناطق عشایری نیز با فعال کردن اکیپ‌های سیار آموزشی سعی داریم خدمات متنوعی را به علاقمندان ارائه دهیم.

وی ضرورت تشکیل تعاونی‌ها و آمادگی لازم فنی و حرفه‌ای را برای واگذاری مراکز آموزشی در مناطق محروم یادآور شد و بیان داشت: ما سعی داریم خدمات کیفی مطلوبی را ارائه کنیم و بر اساس اصل 44 قانون اساسی بخش عظیمی از فعالیت‌ها و تجهیزات خود به همراه عوامل انسانی را به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به بحث کار‌آفرینی و عنصر هدایت استعداد‌ها به سمت اشتغال و توسعه پایدار، ادامه داد: ما نیازمند توانمند‌سازی نیروی انسانی هستیم و این توانمند‌سازی باید به صورت مستمر و دایمی انجام شود که ما در سازمان فنی و حرفه‌ای این موضوع را به جد دنبال می‌کنیم.

صفری در پایان سخنان خود به دو حوزه فعالیت فنی و حرفه‌ای در تقویت مشاغل سنتی و تجهیز کارگاه‌های آموزشی متناسب با تکنولوژی‌ها و علوم روز و مورد نیاز اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه‌ای بهتر از فنی و حرفه‌ای نمی‌تواند با تجهیز کارگاه و امکانات آموزشی به رسالت عظیم خود در آموزش و کار‌آفرینی نیروی انسانی کمک کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول