اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

عقب‌ماندگی‌ها حاصل بی‌توجهی به آموزش‌ فنی و حرفه‌‌ای است

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد ناشی از بی‌توجهی به آموزش‌های‌ فنی و حرفه‌‌ای است.

عقب‌ماندگی‌ها حاصل بی‌توجهی به آموزش‌ فنی و حرفه‌‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، امام جمعه دهدشت و فرماندار کهگیلویه عصر سه‌شنبه به مناسبت هفته مهارت و فنی و حرفه‌ای از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهدشت بازدید کردند.

سید ناصر رضایی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با وجود آنکه در جهان امروز بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راهکاری مهم در توسعه کشورها تأکید می‌شود، در کشور ما به این آموزش‌ها به اندازه کافی بها داده نمی‌شود و خیلی از خانواده‌ها و جوانان از این ظرفیت عظیم استفاده لازم را نمی‌برند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور به درستی تبیین نشده، اضافه کرد: به نظر می‌رسد که عقب‌افتادگی برخی مناطق نیز به دلیل فراهم نبودن امکانات زیربنایی در جهت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باشد.

رضایی با بیان اینکه اگر خواهان توسعه کشور و شهرستان هستیم باید مسیر توسعه از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طی شود، ادامه داد: برای ارتقای منزلت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور به تعریف جدیدی از جایگاه سازمان فنی و حرفه‌ای نیاز داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید به سمت تقاضا محوری حرکت کنند، تصریح کرد: ایجاد حرفه‌های جدید در هر منطقه از کشور فقط با طرح‌های آمایش سرزمینی، نیازسنجی واقعی و ظرفیت‌های بومی مناطق صورت خواهد گرفت.

فرماندار کهگیلویه در خصوص نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اذعان کرد: یکی از منابع تولید ملی، سرمایه انسانی است که شرط اجرایی شدن فرمان سال آموزش‌های مهارتی در کشور است.

رضایی افزود: خلاقیت و نوآوری مهم‌ترین مهارت‌های عمومی و مورد نیاز افراد در محیط کار است و فردی که از سازمان فنی و حرفه‌ای مدرک مهارت می‌گیرد باید بتواند در موقعیت‌های مختلف تصمیم بگیرد تا بهترین انتخاب را داشته باشد و زمینه کار خود را متحول کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که جوانان شهرستان کهگیلویه از وجود ظرفیت‌ها و امکانات عظیمی که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهدشت مستقر شده استفاده و بهره کافی را ببرند و ما شاهد روزی باشیم که هیچ جوان بیکار و بدون مهارت کاری در شهرستان و استان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول