اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تک نوبته اداره می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر 100 درصد هنرستان‌ها و 60 درصد مدارس راهنمایی و متوسطه استان اردبیل تک شیفته اداره می‌شود.

هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تک نوبته اداره می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش در اردبیل اظهار داشت: ما امسال در تلاش هستیم تا ظرفیت مدارس تک نوبته متوسطه و راهنمایی را به 85 درصد و ابتدایی را به بیش از 90 درصد ارتقا دهیم.

وی با اعلام اینکه در دو ماه باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی جدید فضاهای مورد نیاز آموزشی به ویژه در پایه ششم ابتدایی در حال تکمیل و تجهیز است، خاطرنشان کرد: ما در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با کمبود مدارس برای تک نوبته شدن روبرو هستیم در حالی که در سایر شهرستان‌های استان اردبیل در 95 درصد مقاطع تحصیلی مدارس به صورت تک شیفته اداره می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با یادآوری اینکه نوسازی مدارس بیشتر از ساخت مدارس در دستور کار ماست،‌ گفت: با اخذ مجوز از شورای آموزش و پرورش استان و تاکید استاندار اردبیل ما ساخت کلاس‌های درس مورد نیاز پایه ششم ابتدایی را آغاز کردیم و امیدواریم نوسازی مدارس این واحدها را به سرعت در  اختیار ما قرار دهد.

محمود‌زاده از آمادگی کامل برای ورود به سال تحصیلی جدید با ساماندهی نیروی انسانی، کلاس درس و فضاهای مورد نیاز خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر معلمان پایه ششم و دوم ابتدایی دوره‌های آموزشی مورد نظر را سپری می‌کنند که امیدواریم با گذراندن این دوره‌ها با آمادگی بیشتر در کلاس‌های درس حاضر شوند.

این مسئول از راه‌اندازی سرویس‌ مدارس برای دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم با هزینه آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در این طرح دانش‌آموزان از درب منزل سوار سرویس شده و پس از اتمام کلاس‌های درس به محل سکونت خود برگردانده می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اعلام اینکه با توسعه این طرح دانش‌آموزان لازم‌التعلیم مناطق دور نیز می‌توانند از تسهیلات رایگان استفاده کنند، ادامه داد: با مهیا شدن این امکانات به تدریج شاهد حذف تحصیلات از راه دور و مدارس شکل گرفته در این زمینه خواهیم بود.

اجرای موفق طرح ملی سنجش ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه اجرای طرح ملی سنجش در قالب 11 پایگاه در جای جای استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: از این پایگاه‌ها هشت مورد ثابت و سه پایگاه سیار است که دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان را تا پایان شهریور در دو مرحله اولیه و تخصصی نظیر قد، وزن، سلامت دهان و دندان، بینایی، شنوایی، گفتار،‌ آمادگی جسمانی و معاینات بالینی مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و دانش‌آموزان مشکل‌دار را به مراکز درمانی و مراقبتی معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول