اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه مسکن مهر آبیک مطرح شد

متقاضیان در انتظار گرفتن کلید واحدهای مسکن مهر

خبرگزاری فارس: مشکلات مسکن مهر شهرستان آبیک با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در مسجد شهرک بعثت (مسکن مهر) مورد بررسی قرار گرفت.

متقاضیان در انتظار گرفتن کلید واحدهای مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، رئیس هیئت مدیره تعاونی مهر یک مسکن مهر آبیک در این جلسه خطاب به مسئولان به آیه دو سوره مبارکه صف" ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چرا چیزی به زبان می‌گویید که در مقام عمل خلاف آن را می‌کنید" اشاره و به برطرف کردن مشکلات مسکن مهر به طور کلی و همیشه از سوی مسئولان تأکید کرد و گفت: توان مالی مردم ضعیف و دیگر صبرشان تمام شده است، چرا که ساخت مسکن مهر در آبیک پنج سال و نیم طول کشیده و حتی برخی از تعاونی‌ها نیز امسال واحدها را به متقاضیان تحویل نخواهند داد.

حسین گرشاسبی با بیان اینکه مجریان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، افزود: بر چه اساسی صلاحیت مجریان تأیید می‌شود، چرا که مدت قرارداد با مجریان شهریور‌ماه سال گذشته به اتمام رسیده، ولی مجریان هنوز تمام و کمال به تعهدات خود عمل نکرده‌اند که این موضوع مصیبتی برا‌ی اعضای تعاونی شده است.

وی ادامه داد: اینکه نصب پکیج برا‌ی تأیید کنتور‌ها از سوی اداره گاز اجباری شده است، پرداخت قیمت آن د‌ر توان اعضا نیست که مسئولان گاز استان قزوین در پاسخ به این مطلب گرشاسبی گفتند که این موضوع مصوبه کشوری است و باید مسائل فنی و ایمنی رعایت شود، زیرا اگر خدای نکرده حادثه ناگواری برای کسی اتفاق بیافتد کسی پاسخگو نخواهد بود، لذا مدیران عامل تعاونی‌های مسکن مهر نیز نباید بر این موضوع اصرار و پافشاری کنند.

گرشاسبی بر برطرف کردن مشکل برق از سوی مسئولان ذی‌ربط تأکید و اضافه کرد: تکلیف یک میلیون و 500 هزار ریالی که اعضا به حساب اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین واریز کرده‌اند چه می‌شود واقعا کجا رفته و چه کسی پاسخگو است.

وی یادآور شد: مردم منتظر هستند که کلید واحدها به دستشان برسد، لذا از مسئولان می‌خواهیم که در برطرف کردن مشکلات تسریع ببخشند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی مهر سه مسکن مهر آبیک با این اینکه یک ششم واحدهای شهرستان در مسکن مهر قرار گرفته است، افزود: ما به عنوان رؤسای تعاونی‌ها باید پاسخگوی مردم باشیم، چرا که به دلیل وجود مشکلات و عدم به موقع واگذاری واحدها شرمنده مردم هستیم.

فرزاد جمشیدپور ادامه داد: سازمان نظام مهندسی به عنوان یک تشکل غیر دولتی در مسکن مهر نقش محوری داشته حال این سوال مطرح است که چرا با توجه به اینکه پول نظارت پرداخت شده، ولی ناظری مشاهده نشده است که بر کیفیت پروژه نظارت کرده باشد.

وی تصریح کرد: چرا هزینه کنتور برق در سطح شهر آبیک باید دو میلیون ریال باشد، ولی در مسکن مهر دو میلیون و 400 هزار ریال باید باشد دلیل گران‌تر بودن چیست.

جمشیدپور افزود: از مسئولان برق می‌خواهیم که در زیرساخت‌ها، شبکه‌گذاری و کابل‌های برق دقت داشته باشند و اصول رعایت شود تا متقاضیان در آینده دچار مشکل نشوند.

مسئولان اداره برق استان قزوین در واکنش به این مطالب ارائه شده از سوی جمشیدپور اعلام کردند که دریافت هزینه مذکور (دو میلیون و 400 هزار ریال) برای کنتور برق مجوزی است که وزیر راه و شهرسازی به وزیر نیرو داده است، چرا که هزینه زیرسازی چندین برابر هزینه تمام شده کنتور است.

جبارزاده افزود: خوشبختانه در حوزه برق‌رسانی به مسکن مهر در سطح استان قزوین عملکرد مثبتی داشته‌ایم و با هیچ مشکلی مواجه نبودیم.

وی اذعان کرد: مدیران عامل تعاونی‌های مسکن مهر آبیک از لحاظ شبکه‌گذاری و کابل‌های برق اطمینان خاطر داشته باشند، چرا که طبق استانداردها و بر‌اساس کیفیت مطلوب انجام می‌شود، چرا که اداره برق به عنوان بهره‌بردار هیچ‌گاه نارضایتی متقاضی به عنوان مصرف کننده را در دستور کارش ندارد.

جبارزاده خاطر‌نشان کرد: مشکل کنتور، کابل‌کشی و مصالح برقی تعاونی مهر چهار برطرف شده است که مشکل برق تعاونی مهر یک نیز ظرف مدت 48 ساعت برطرف خواهد شد و این در حالی است که مشکل برق تعاونی مهر دو نیز برطرف می‌شود.

علی محرابی عضو اتحادیه مسکن مهر آبیک و رئیس هیئت مدیره اصناف و پوشاک نیز در این جلسه اظهار کرد: متأسفانه بلوک‌هایی در مسکن مهر وجود دارد که در مرحله سفت‌کاری و نازک‌کاری باقی‌مانده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز مشکل معارضین زمین‌های مسکن مهر برطرف نشده است، افزود: برای تمام اعضای تعاونی‌ها میزان آورده یک قیمت نبوده است، چرا میزان آورده برای برخی باید بین 95 میلیون ریال تا 105 میلیون ریال و برای برخی دیگر بین 120 الی 130 میلیون ریال تمام شود.

محرابی ادامه داد: مردم به دلیل کارگر بودن و داشتن درآمد کم توان پرداخت ندارند و منتظر هستند که هر‌چه زودتر واحدهای خود را تحویل بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که از این جلسه به نتایج مطلوبی دست یابیم و با همدلی و مساعدت بیشتر مسئولان مشکلات را برطرف کرده و مردم واحدهای خود را هر‌چه زودتر تحویل بگیرند.

در این جلسه مسئولان تأمین اجتماعی و امور اقتصاد و دارایی استان قزوین مطالبی را بیان کردند، ولی مقرر شد در جلسه‌ای که به منظور مسکن مهر در استان قزوین برگزار می‌شود راهکارهای لازم برای برطرف کردن مشکل بیمه و مالیات ارائه شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول