اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌ها

محیط زیست بویین زهرا در معرض تخریب شدید انسانی قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بویین زهرا گفت: در حاضر حاضر به دلیل برداشت‌های بی‌رویه و غیر استاندارد از ماسه‌های کف رودخانه‌ها و وجود کوره‌های آجر‌پزی متعدد محیط طبیعی این شهرستان در معرض تخریب شدید انسانی قرار دارد.

محیط زیست بویین زهرا در معرض تخریب شدید انسانی قرار دارد

ابوطالب کریمی عصر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان بویین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌ زهرا با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در کشور به دو حوزه عمده محیط ویژه طبیعی و انسانی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: در حوزه محیط انسانی عمده اقدامات اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در بخش نظارت مستقیم و غیر مستقیم بر روند فعالیت تمام معادن، کارخانجات آلاینده، کارخانه‌های ماسه‌شویی‌، واحد‌های تولید مواد شیمیایی و مراکز صنعتی در شهرها و بخش‌های مختلف است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین‌ زهرا افزود: در سال جاری برنامه‌های مختلفی در راستای حفاظت و توجه بیشتر به محیط زیست طبیعی در این شهرستان به اجرا در‌می‌آید.

وی با اینکه در بخش مراقبت از حیوانات کمیاب در این شهرستان اقدامات متنوعی هر‌ساله صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در واقع حفاظت از محیط زیست طبیعی و حیوانات می‌تواند کمک بسیار خوبی را در مسئله ترویج جنگل‌ها و منابع طبیعی انجام داده و موجب تداوم زیست‌بوم طبیعی شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین‌ زهرا با اشاره به اینکه محیط زیستی و طبیعی این شهرستان در معرض تهدید و تخریب انسانی قرار دارد، عنوان کرد: کوره‌های آجر‌پذیری در دو بخش این شهرستان و همچنین وجود مراکز ماسه‌شویی متعدد موجب این شده که منابع طبیعی و زیست‌محیطی بویین‌ زهرا به شدت در معرض تهدید جدی قرار داشته باشد.

کریمی لزوم تعامل میان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در کشور برای چاره‌جویی و حل مشکلات مربوط به آلاینده‌های غیر استاندارد عنوان کرد: اگر در این زمینه اقدامات مؤثری از سوی مسئولان صورت نگیرد، قطعا در آینده‌ای بسیار نزدیک محیط زیست کشور با مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف رو‌به‌رو می‌شود که موجب تخریب هر‌چه بیشتر محیط طبیعی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور‌های دیگر با برنامه‌ریزی و انجام برنامه‌های مدون میزان تخریب محیط طبیعی حفاظت شده خود را به طور چشمگیری افزایش داده‌اند، عنوان کرد: لازم است که با دغدغه بیشتر در زمینه محیط زیست عرصه را برای کاهش میزان آلاینده‌ها مهیا کرده و سبب توسعه زیستی و طبیعی در سطح استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور شویم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول