اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بویین ‌زهرا اعلام کرد

ترمیم و نوسازی 150 بقعه و اماکن متبرکه در بویین ‌زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین ‌زهرا گفت: بیش از 150 بقعه متبرکه و امامزاده در بخش‌های مختلف این شهرستان ترمیم و کار نوسازی آن انجام شده است.

ترمیم و نوسازی 150 بقعه و اماکن متبرکه در بویین ‌زهرا

حجت‌الاسلام رضا کریمی امروز در حاشیه مراسم جشن مهدویت در آستانه امامزاده منور خاتون (علیه السلام ) بخش رامند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌ زهرا با بیان اینکه عمل وقف صدقه‌ای جاری و ارزشمند برای تمام واقفین و نیکوکاران مسلمان در سراسر کشور است، اظهار کرد: با توجه به عمق اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی مردم ایران اسلامی تاکنون موقوفات بسیاری در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور توسط کارشناسان و محققان سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسمی رسیده که این مهم نشان‌دهنده ارادت ملت به ارزش‌های اسلامی و شرعی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین ‌زهرا با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا زمان بسیار کوتاهی است که در این شهرستان فعالیت‌ خود را به طور رسمی و مستقل آغاز کرده است، افزود: امیدواریم با حمایت‌های کامل مردم و مسئولان زمینه برای توسعه احکام و اصول دینی و به ویژه امر وقف در جامعه مهیا شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کلان و محوری اوقاف در سطح کشور به دو بخش اصلی عمرانی و اقدامات فرهنگی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: در حوزه خدمات و برنامه‌های عمرانی و زیربنایی تاکنون صحن و ساختمان اصلی بیش از 150 بقعه، امامزاده، و اماکن مذهبی در بخش مرکزی و دیگر بخش‌های این شهرستان به طور کامل تعمیر و بازسازی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین ‌زهرا ادامه داد: در سال گذشته همچنین ایوان و صحن چند بقاع متبرکه نیز در شهرستان بویین‌ زهرا نوسازی و مجددا تکمیل شده است.

کریمی ساخت ضریح امامزادگان و اماکن مذهبی را از فعالیت‌های عمرانی دیگر این مجموعه عنوان و بیان کرد: طی جلساتی که تاکنون برگزار شد، تصمیم بر این شده که در سال 91 کار بازسازی و پیگری امر عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان بویین زهرا ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های مربوط به امور عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین‌ زهرا از طریق شواری هیئت‌ امنایی و مشارکت‌های شهروندی جمع‌آوری می‌شود، عنوان کرد: ملت ایران در عرصه‌های مختلف دینی و مذهبی نشان داده‌اند که این آمادگی را دارند که با تلاش و همت خود زمینه اقتدار و عزت دین مبین اسلام در جهان را مهیا کرده و موجب شکست و نابودی تمام مستکبران و کافران ستمگر در عالم شوند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول