اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس‏ مسائل سیاسی:

خانواده کانون حملات مدرن تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس‏ مسائل سیاسی اعتقاد دارد: خانواده کانون توجه حملات ابزارهای مدرن تهاجم فرهنگی است و با تضعیف آن بسیاری از اهداف تهاجم فرهنگی محقق می‌شود.

خانواده کانون حملات مدرن تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدمحمد حسینی صبح امروز در نشست سیاسی و بصیرتی که در حسینیه روستای جیلان برگزار شد، با تاکید بر اینکه نهاد خانواده هدف دشمنان در جنگ نرم است، گفت: خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی پایه و اساس جامعه است و معمولاً کارکردهای گوناگونی را بر عهده دارد که چگونگی این کارکردها و شدت عملکرد آنها در فرهنگ‌های گوناگون متفاوت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دشمنان علیه ملت ایران در بعد از انقلاب تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی و حرکت همگانی مردم برای تغییر بنیادین ارزش‌های نظام، دشمنان همواره از طریق برنامه‌های مختلف سعی در اختلال در نظام برنامه‌های کشورمان داشته‌اند.

این کارشناس‏ مسائل سیاسی اظهار داشت: پس از آنکه دشمنان از ادامه رابطه و مصالحه با رهبران نظام جمهوری اسلامی مأیوس شدند، به جنگ تحمیلی دامن زدند که خود می‌توانست تضعیف نظام تا نابودی کامل هویت دینی و ملی را در بر داشته باشد.

وی افزود: در این راه دشمن از هیچ حربه‌ای فرو نگذاشت، اما آنچه که مسلم بود رشادت‌ها و ایثار جوانان و مردم ایران زمین به مدد عقیده و ارزش‌هایی که از انقلاب به دست آورده بودند، مانعی بزرگ بر سر راه اهداف آنها شد و چیزی جز ناکامی و شکست در حوزه استراتژی‌های نظامی را برای آنها در بر نداشت.

حسینی ادامه داد: با توجه به ایستادگی ملت برابر دشمنان، پس از دفاع مقدس دشمن زخم‌خورده از شکست در حوزه‌های نظامی، به فکر راه‌های پنهانی‌تر و البته کشنده‌تری برای نابودسازی نظام افتاد و در این دوره استحاله از درون و تهی‌سازی معانی ارزشی جامعه، مهم‌ترین هدف دشمن شد.

این کارشناس‏ مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی درست از سال 1368 یعنی پایان جنگ تحمیلی ایران و عراق آغاز شد و از خلأ ایجاد شده از مسائل جنگ، استفاده لازم را برد.

حسینی گفت: گسترش روزافزون ماهواره‌ها، گسترش بی‌بندوباری و به وجود آمدن فساد فراگیر در جامعه و به انحطاط کشیده شدن برخی از جوانان و گسترش روزافزون مشروبات الکلی، ایجاد گروه‌های غربی مانند هوی‌متال‌ها، رپ‌ها و شیطان‌پرست‌ها، تمایل به مدگرایی همه و همه نشان از هدفمند بودن این تهاجم از طرف دشمن داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: این بار دشمن با استفاده از روش‌های نرم‌افزاری فکری و تبلیغی برخلاف دوره قبل که مردان را مورد حمله قرار داده بود، قلب جامعه، یعنی زنان و جوانان را هدف گرفت.

این کارشناس‏ مسائل سیاسی افزود: جامعه‌شناسان معتقدند که پایه‌های هر جامعه، ریشه در ارزش‌ها و نظام عقیدتی آن دارد، بنابراین برای تضعیف هر جامعه، کافی است تا فرهنگ آن را تضعیف کرد و با این کار افراد جامعه از خود بیگانه شده و برخلاف آنچه که حقیقت فرهنگی آنها را تشکیل می‌دهد، رفتار می‌کنند.

حسینی با تاکید بر استفاده ابزارهای مختلف توسط دشمن در جنگ فرهنگی خاطرنشان کرد: دشمن برای حملات فرهنگی، نیاز به ابزارها و وسایل کارآمد داشت.

وی افزود: همان‌طور که لازمه حملات نظامی ابزار و آلات جنگی است، لازمه تهاجم فرهنگی نیز وسایلی است تا گلوله‌های زهرآگین فرهنگی دشمن از ماهواره‌ها گرفته تا اینترنت، رادیو و توزیع کتاب‌های ضدفرهنگی و دگراندیشی به براندازی نظام‌های مخالف و تضعیف و آنها مبادرت ورزد.

این کارشناس‏ مسائل سیاسی تصریح کرد: سیستم برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دشمن اغلب با اثرگذاری بر خانواده، نظام عقیدتی، سیاسی و فرهنگی فرد را دچار تزلزل می‌سازد.

وی بیان داشت: این نظام برنامه‌ریزی با انگشت گذاشتن بر ابعاد غریزی و لذت‌های آنی، سعی دارد تا اقشار آسیب‌پذیر جامعه نظیر نوجوانان، جوانان، زنان و سایر گروه‌ها را مورد حمله قرار دهد.

حسینی به برخی از آثار حملات دشمن اشاره کرد و افزود: پیامدهایی چون اختلاف زن و شوهر و اختلاف میان خانواده و فرزندان از آثار تهاجم دشمن است و باید جدی گرفته شود.

وی گفت: والدین با اهمیت به حضور بیش‌تر و موثرتر در خانواده و با اهمیت دادن به روح و الزامات روانی فرزندان می‌توانند به کارکردهای صحیح تربیتی خانواده جامه عمل بپوشانند.

این کارشناس‏ مسائل سیاسی اظهار داشت: بدانید که فرزندان و افراد خانواده ما بیش از نیازهای جسمانی به آرامش روانی و درک متقابل نیازمندند و ارتباط مناسب و مشفقانه پدر در منزل با همسر و فرزندان ضامن بقا و سلامتی کانون گرم خانواده است.

وی تأکید کرد: این رفتارها و اعمال باعث می‌شود کانون گرم خانواده‌ها برابر جنگ نرم دشمنان مقاوم شده و آنان در تهدیدات خود ناکام بمانند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول