اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی:

مسئولان در مقابل جنگ نرم هوشیارانه عمل کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: مسئولان باید در مقابل جنگ نرم دشمنان هوشیارانه عمل کنند.

مسئولان در مقابل جنگ نرم هوشیارانه عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی در نشست فرهنگی اجتماعی با بانوان اشنویه اظهار داشت: هدف دشمنان برهم‌زدن بنیان خانواده‌ها و ایجاد بی‌بند و باری در ممالک اسلامی است که ضرورت دارد هوشیارانه برخورد کنیم.

مریم دهقان با بیان اینکه در جهان غرب از زنان همانند برده و به نوعی کالای تجارتی استفاده می‌شود، افزود: این در حالی است که در نظام اسلامی زن به عنوان مربی خانواده در چارچوب حفظ ارزش‌های دینی از جایگاه بالایی برخوردار است.

دهقان با تشریح برنامه‌های سال جاری، اضافه کرد: برنامه‌های امسال دفتر امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی بر سه هدف کلان تحکیم نهاد خانواده بر اساس ارزش‌های اسلامی، تقویت ارزش‌های اسلامی و ارتقای آگاهی و مشارکت زنان در صحنه اجتماع و کاهش آسیب‌های خانواده پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کلاس‌های طرح رحمت، اجرای طرح توانمندسازی دختران روستایی، اعطای تسهیلات خاص به سرپرستان خانوارها از طریق صندوق مهر امام رضا(ع)، ایجاد تعاونی‌های زنان، جذب جوانان نخبه در ادارات دولتی، اجرای طرح در مسیر فردا برای دختران ممتاز مدارس، برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی، کارگاه‌های آموزشی بخشی از برنامه‌های امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی در سال جاری است.

فرماندار اشنویه نیز در این نشست با بیان اینکه بانوی ایرانی الگویی برای تمام بانوان آزادیخواه جهان است، گفت: زنان ایثارگر در دفاع از ارزش‌های اسلامی از عزیزترین افراد خویش گذشتند و خود نیز همواره پاسدار خون شهدا، ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت هستند.

محمدعلی حسین‌زاده تصریح کرد: بانوان برای ترویج این فرهنگ به نسل جوان به ویژه فرزندان خود می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان این که زنان در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار هستند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور زنان در عرصه‌های مختلف ‌علمی، سیاسی، مذهبی و ملی پررنگ‌تر از گذشته شده و قابل قیاس با آن دوران نیست.

فرماندار اشنویه با بیان این که کشورهای غربی به زن به عنوان یک کالا نگاه می‌کنند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با تغییر مفاهیم ارزشی توانست حضور زنان را در عرصه‌های مختلف پررنگ‌تر کند.

وی احداث ساختمان کانون فرهنگی اجتماعی بانوان، احداث پارک بانوان و تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های بانوان را از نیازهای اساسی اشنویه برشمرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول