اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین:

با تشکیل شورای نگهبان چهار ستون انقلاب تکمیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین گفت: با تشکیل شورای نگهبان با دستور امام خمینی (ره) چهار ستون انقلاب اسلامی ایران تکمیل شد.

با تشکیل شورای نگهبان چهار ستون انقلاب تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: هفتم خرداد سال 59 نخستین مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران شروع به کار کرد و نخستین دستور این مجلس، تعیین شدن شش حقوقدان برای شورای نگهبان بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در رابطه با شورای نگهبان می‌فرماید که نظر شورای نگهبان هم وزن اعتبار فصل قانون اساسی است و امام خمینی (ره) نیز در این رابطه می‌فرماید که اعضا شورای نگهبان حافظ مصالح اسلام و مسلمانان هستند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین، خاطرنشان کرد: سخنان مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در رابطه با شورای نگهبان حکایت از اهمیت و جایگاه شورای نگهبان دارد.

قابل با بیان اینکه امام خمینی (ره) فتوا داد که تخطی از قوانین جمهوری اسلامی تخطی از اسلام است، افزود: قوانین جمهوری اسلامی با حکم اسلام تطبیق داده شده است.

این مسئول اضافه کرد: در قانون اسلام آنچه ظلم به دیگران است، حرام بوده و آن قانونی که با شرع مقدس اسلام و فقه جعفری باشد، مقبول است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با بیان اینکه نباید به راحتی قوانین را در جامعه زیر پا بگذاریم، تصریح کرد: در صورتی که قوانین را در جامعه زیر پا بگذاریم و سبب تجاوز به حقوق دیگران شویم، باید در آخرت جوابگوی آن باشیم.

قابل با بیان اینکه شورای نگهبان وظیفه تطبیق قوانین روزمره با شرع مقدس را دارد، افزود: شورای نگهبان تمامی قوانینی را که تأیید می‌کند با فقه جعفری و احکام متعالی اسلام تطبیق می‌دهد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول