اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین:

7 هزار ناظر شورای نگهبان در استان قزوین وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین گفت: 7 هزار ناظر شورای نگهبان در استان قزوین داریم که در انتخابات فعالیت می‌کنند.

7 هزار ناظر شورای نگهبان در استان قزوین وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی ‌قابل ظهر امروز در نشست خبری دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو است شورای نگهبان استان قزوین سفرهای افراد و نامزدهای احتمالی را رصد می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون 30 انتخابات در کشور برگزار شده که آخرین انتخابات آن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده که با حضور گسترده مردم برپا شد و الان نیز شورای نگهبان خود را آماده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌کند.

قابل با بیان اینکه میانگین مشارکت مردم استان قزوین در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: 531 هزار و 36 نفر از مردم استان قزوین در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند که رقم 72 درصدی مشارکت مردم استان قزوین را در این انتخابات نشان می‌دهد و مشارکت مردم استان قزوین در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نسبت هشتمین دوره آن، 100 هزار نفر افزایش داشته است.

اجرای بهترین قانون انتخاباتی در قزوین

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با بیان اینکه یکی از وظایف شورای نگهبان نظارت بر انتخابات و همه‌پرسی‌ها است، عنوان کرد: بهترین اجرای قانون انتخاباتی در قزوین صورت گرفت، ولی در عین حال تخلفاتی نیز وجود داشت که البته تأثیری در آرای نداشت.

قابل خاطرنشان کرد: در تخلفات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین ما هیچ تخلفی را به پای داوطلب نمی‌گذاریم و تخلفات نیز بر نتیجه انتخابات تأثیرگذار نبودند.

تشکیل 30 پرونده تخلف برای انتخابات نهمین دوره مجلس در دادگستری قزوین 

این مسئول اعلام کرد: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 30 پرونده برای تخلف انتخاباتی در دادگستری استان قزوین تشکیل شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین در خصوص تأثیر تشابه اسمی در آرای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی افزود: در مواقعی که اسم کاندیداها تشابه داشته باشد آرا به نام فرد مشهور خوانده می‌شود و در مواقعی که شهرت برابر باشد قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

قابل اضافه کرد: در زمینه تبیین کاندیداها از قانون، شورای نگهبان و وزارت کشور اقدامات شایسته‌ای را انجام دادند و هر کدام به صورت مجزا جزواتی را به کاندیداها ارائه کردند و کلاس‌های توجیهی و جلسات مشترکی نیز در همین راستا برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیخانی بیش از تمامی داوطلبان در کنار صندوق‌ها نماینده داشت

وی در پاسخ به اعتراضات حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی کاندید نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه قزوین، آبیک و البرز گفت: آقای علیخانی بیش از تمامی داوطلب‌ها در کنار صندوق‌ها نماینده داشت و آرای با حضور نمایندگان ایشان شمارش شده است و چه خوب است که قانون را بپذیریم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه قزوین، آبیک و البرز و همچنین حوزه تاکستان تشابه اسمی کاندیداها را شاهد بودیم و در استان قزوین طبق قانون، سه روز پس از برگزاری انتخابات شکایات مورد بررسی قرار گرفت و به صورت تصادفی صندوق‌ها بازشماری شد که انصافا در بازشماری، رأی‌های بدون پسوند و پیشوند "علیخانی" به دلیل شهرت به نام آقای قدرت‌الله علیخانی خوانده شده بود.

قابل اضافه کرد: آقای علیخانی در فرم ثبت‌نام چهار اسم مستعار نوشته بودند در حالی که طبق سابقه در فرم‌های قبلی ایشان این اسم‌های مستعار وجود نداشته است.

وی با اشاره به قانون تشابه اسمی تصریح کرد: فاصله حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی با نفر دوم حوزه قزوین، آبیک و البرز 30 هزار نفر بود در حالی که کل رأی مرتضی آقا‌علیخانی 17 هزار رأی می‌شد.

هفت هزار ناظر شورای نگهبان در استان قزوین

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با اعلام اینکه در استان قزوین هفت هزار ناظر انتخاباتی وجود دارد، اظهار کرد: ناظران شورای نگهبان 2 وظیفه مهم دارند یکی بررسی وضعیت کاندیداها در انتخابات‌های گذشته و دیگری آموزش و آماده کردن کاندیداها برای انتخابات‌ آتی است.

اعلام آمادگی وزارت کشور برای الکترونیکی کردن انتخابات

قابل با بیان اینکه وزارت کشور برای الکترونیکی کردن انتخابات اعلام آمادگی کرده است، بیان کرد: الکترونیکی کردن انتخابات قطعی نیست، اما وزارت کشور در این زمینه اعلام آمادگی کرده است و شورای نگهبان نیز موظف است ناظران را آموزش دهد.

انتهای پیام/ب1/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول